26 januari 2011

Vem inreder hemma hos dej?

Hörde två kvinnor, i övre medelåldern, samtala under min resa till arbetet. Jag öppnade mina öron när jag hörde de pratade om sina nästan vuxna barn. Den ena kvinnans son är på väg att flytta ihop med sin flickvän och hon konstaterade att de båda har mest kontakt med flickvännens familj, medan dottern och hennes pojkvän mest har kontakt med henne. Den andra kvinnan hade samma erfarenhet.
Så kom det: Den första kvinnan hade frågat sin son hur han planerat nya lägenheten, hur han tänkt inreda den och han hade titta med stora ögon på henne och svarat att han inte tänkt alls, det hade flickvännen gjort, han bryr sig inte!

Är det så? Är det vi kvinnor som inreder hemmen?
När jag tittar på olika inredningsbloggar har jag ännu inte hittat någon skriven av en man. Kanske är det för att jag är ny i bloggvärlden, tipsa mej gärna om du hittat en blogg skriven av en man.

Ja, hos mej är det också så att jag inreder, mannen är oftast nöjd med resultatet och låter mej hållas. Han bistår med hämtning av utsedda varor i olika butiker och hjälp vid montering, men jag trodde nog att även män kan vara riktigt intresserade av att inreda.
Rätta mej om jag har fel!

3 kommentarer:

  1. Samma här... det är jag som sköter det mesta vad det gäller inredning! Fast min man kan tycka till ibland! :)
    Bloggtips: http://henricks-tankar.blogspot.com/

    Irene

    SvaraRadera
  2. inte hos mig, där har vi åsikter, starka båda två. Ibland är vi överens men ofta inte, svårt att kompromissa så ibland tar det väldigt lång tid att komma till skott. Glöm inte Simon och Tomas :) Män och dessutom proffs...

    SvaraRadera
  3. Hos oss är det jag, jag och jag som gör det!! Men P har bra smak, ofta tycker vi lika, varit så från början, ganska skönt!!!

    Anna.

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...