16 maj 2011

Jordgubbar


Läste i tidningen idag att man tror att de första frilandsodlade jordgubbarna kommer att kunna börja säljas långt FÖRE midsommar.

Förstår det när jag ser på mina- de blommar redan och jag längtar så till jag kan äta de första.

Har just kommit hem från möte på jobbet och kvällen är ljus. Regnet drog bort tidigt på förmiddagen och dagen har bjudit på sol även om det varit lite småkyligt.

Nu hoppas jag att veckan fortsätter så här och att helgen kan bjuda på värme, ett helt kolloveckoslut väntar!

Kramar/Lena

3 kommentarer:

  1. Vad härligt att dina jordisar blommar. Mina smulgubbar blommar de med och jag hoppas på tidigare skörd iår.

    Sol och varmt väntas redan på Onsdag här

    Kram Teres

    SvaraRadera
  2. Mums!
    Gillar din blogg och dina Converse!!:)

    Har röstat, och nu lägger jag till mig som följare, på återseende!

    Mvh Milla

    SvaraRadera
  3. Härligt! Mina plantor är hur stora som helst och det kommer MASSOR av gubbar i år!
    Lovely

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...