22 maj 2011

Tidsintällt!


Vill så gärna berätta för er om min fredagskväll...

Slet hårt med mej själv, hade ju varit hemma från jobbet eftersom jag är grymt förkyld, skulle det vara ok att gå på den traditionella fredagspuben (den vi besöker med våra vänner i området)?

Bara väldigt förkyld, ingen feber...och jag tänkte att jag mår nog bara bra av att träffa fina människor... Men samvetet..ni förstår nog...

Jag gick i alla fall...så härligt med en öl i solen med fina vänner!

Solen var varm, barnen glada och de föreslog en grillning på berget.

Berget vätter mot Mälaren och är en samlingsplats för familjer i området- där ses vi på fredagskvällar och grillar. Någon har med grill, andra har med marinerat kött, en bulgursallad, eller korvar från Konsum, en flaska vin eller två...barnen leker..
Vi umgås och delar på allt- det händer att någon kommer förbi tomhänt och bjuds in till härlig samvaro!

En sån kväll hade vi i fredags!

Sju vuxna och åtta barn till att börja med, fler innan kvällen på berget var slut!
Slutade hemma hos oss, många barn och vuxna, ville nog inte att kvällen skulle ta slut...och det blev natt...

Så underbart, så gott för själen och jag kände mej plötsligt frisk och så lätt till sinnet!

Nu är jag på kollo, fina ni, och delar denna upplevelse med er...
Ha en fin dag/Lena

4 kommentarer:

  1. Vet du att du skriver väldigt bra, väldigt vackert...


    Kram

    SvaraRadera
  2. Himmel vad det där lät som en helt PERFEKT kväll :) Mys mys!!
    Men jag förstår att samvetet gnagde.. Men du gjorde helt rätt.

    Ha det gott på kollo, och hoppas ni har ett himla fint väder idag :) Här regnar det just nu.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Åh, det låter helt underbart! Lyckliga du som bor så vackert nära sol, vind och vatten! =)

    Kram Emma

    SvaraRadera
  4. Håller med föregående talare!
    UNDERBART var namnet !

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...