22 december 2011

Om julgrupper...

...tycker jag inte!

Varje jul får mannen ett antal julgrupper. Alltid en klassiska variant med julstjärna, en barrväxt som jag inte ens vet vad den heter (vet bara att jag inte tycker om den), amaryllis, hyacinter och någon okänd grön växt.

De blir aldrig långlivade hos oss, jag har fått lov att spara det jag gillar och resten slänger jag!


Idag jobbar jag sista dagen och ska inte gå upp tidigt igen förrän efter trettonhelgen, ska bli så skönt! Ikväll väntar sillinläggningarna och kanske tillverkning av fransk nougat...

Till er alla som besöker mej och lämnar fina kommentarer, en KRAM!



6 kommentarer:

  1. Jag håller med dig om julgrupperna. De "färdig köpta" man får innehåller ofta en konstig blandning av växter.
    Skönt med ledigt hoppas du hinner njuta och inte bara julstressa.

    SvaraRadera
  2. Jag ska 'trycka' julgrupper med syrran idag, ska bli så kul för vi dricker glögg och spelar julmusik hela dagen lång!

    Önskar dig en God Jul!
    Ha det fint, stor kram till dig!

    SvaraRadera
  3. Plocka isär dom och gör egna som passar er. Om gubben får många så gör en enda stor maffig i nån fin hink eller så.
    Kram Annika

    SvaraRadera
  4. Håller med dig, det är så trista om man nu får lov att säga så...
    Tycker det känns lite fantasilöst...

    Men det är ju tanken som räknas!

    Som sagt, plocka isär dem och gör något eget och kasta resten!!

    Kram på er!

    SvaraRadera
  5. Vilken vacker grupp =)
    Vill önska dig en trevlig dag!
    Kramkram

    SvaraRadera
  6. Julgruper gjorde jag gärna själv för några år sedan men nu skulle jag inte få för mig att göra någon. Gillar mer var blomma för sig och ev. lite mossa runt tex.
    Limesillen är nu gjord och alldeles strax ska jag blanda ihop löksillen också. De andra två sorterna gör jag i morgon.

    Kram!

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...