18 december 2012

Snö och fotograferande


Här har det sedan i söndags varit runt 0 grader och snön packas ihop, samtidigt som det faller lite snö mest hela tiden.
Nu börjar jag höra att folk tröttnat, att de inte vill ha mer snö medan jag njuter av varje snöflinga som dalar ner.
Det vore förstås ännu bättre om solen ville titta fram någon gång, men man kan inte få allt!

I natt drömde jag att jag förstod det där med fotograferandets konst, att jag hade fått koll på bländare och slutare och allt annat, att mina bilder alltid blev som jag tänkt! Jag tror det var mitt undermedvetna som sa att det var dags att ta tag i detta så jag ska börja med att försöka hitta en bra sida på nätet som förklarar hur just min kamera fungerar.
Märkligt egentligen, att man kan drömma så!

Vi hörs snart igen (det är enda fördelen med att vara sjuk, datortid har man i mängder)!


2 kommentarer:

  1. Den senaste tiden har jag problem med att få till bra bilder och jag har funderat på samma sak. Jag tror nog att man kan hitta en hel del tips på youtube.
    Ett annat alternativ vore att äntligen ta fram den där bruksanvisningen....

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Fin vinterbild...jag gillar också snön;))
    Här har hela familjen varit sjuk...jag är det just nu...förkyld i snart två veckor...den är seg den här jädrans förkylningen...
    Ha det gott i julruschen i alla fall;))
    Kramen

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...