13 juni 2013

Vallmo


Röda


Vit


Jag måste ställa mej i kö till egen odlingslott i Tanto!
15 minuters promenad över en bro så är jag där, det vore väl ett underbart ställe att få tillbringa somrarna där man är pensionär. Jo, för kötiden är lång och jag är nog så gammal innan det kan vara min tur.

Där finns sådana fantastiska trädgårdar, med en mångfald av vackert.

Jag minns en trädgård från förra sommaren som fullständigt var täckt med alla olika slags dahlior man kan tänka sig och de väntar jag på nu. Likaså fanns där en trädgård som satsat allt på stockrosor, undrar hur den ser ut i år?


Sedan en tid är jag sjukskriven fram till semestern och jag jobbar hårt med mej själv för att kunna må bättre. I det ingår att äta bra och ta snabba långa promenader och det är på dessa jag också försöker hitta vackert. Sömnen och stressen i kroppen kan jag inte göra särskilt mycket åt, de är biverkningar av medicinen och trots att jag redan fått sänka kortisondosen ett antal gånger är nivån inte nere på biverkningsfritt läge, dit är det en bit kvar.

Min oro och stress yttrar sig i att jag har otroligt svårt att vila i det jag gör, medan jag håller på med något kommer jag på nästa sak jag vill göra, och nästa och nästa...bloggandet är en av få saker som ger lite lugn, här kan jag "skriva av mej någon slags stress", även om det säkert verkar lätt hysteriskt att jag faktiskt håller TRE bloggar vid liv!
De timslånga promenader är också vila, bara jag går tillräckligt långt bort, så vägen tillbaka blir lång kan jag njuta fullt ut.

De som känner mej väl, vet att detta inte är är jag egentligen, ofta blir jag beskriven som lugn, trygg och eftertänksam, fjärran den jag är just nu.

Nu struntar jag i regnet och går ut!




2 kommentarer:

  1. Hej Lena!

    Kul att du är här hos mig :) Ja visst är de!

    Mina två vita Shirley Tempel satte jag förra våren, maj någon gång kanske...

    Den ljusrorsa Sarah B, satte jag på sensommarn/hösten, aug-sep någon gång förra året också. Den sitter lite skuggigare än de andra två och knoppar inget alls i år. De vita knoppade en knopp redan förra sommaren, vet inte om det beror på att de får mer sol...

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Kopierade mitt svar till dig och råkade klistra in här också, gick av bara farten... :)! Därav "kul att du är här hos mig"...

    De behöver nog några år att riktigt etablera sig, surt, men man tränar sitt tålamod :)

    A

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...