24 juli 2013

Fina Skåne och fina Marina



Några av er följer Marina i hennes trädgård och jag vet att några av er också besökt henne tidigare i sommar.
Nu var det min tur att få se den vackra inspirerande trädgården på riktigt.
Med hjälp av Marinas bilder har jag gjort mej en föreställning av hur allt hänger ihop, men inte hade jag många rätt. Det var bättre!

Besöket, tillsammans med familjen, var alldeles för kort tänker jag nu efteråt. Jag skulle kunna tänka mej att ströva runt i Marinas trädgård länge och riktigt spana in alla växter och detaljer. En del lade jag inte märke till på plats utan ser på mina hastigt tagna bilder.

Idag blir det en nostalgitripp till mina barndomstrakter tillsammans med mamma och dotter.
Det ska bli härligt att visa Agnes badplatsen där jag lärde mej simma, gräsmattan utanför höghuset där alla barn i  området spelade brännboll och lekte Hallihallå, piskställningen som var vår samlingsplats, den korta vägen till skolan som kändes så lång när jag var sju år och konsumbutiken där jag som sexåring snattade tre kolor (syster skvallrade för mamma och jag fick gå tillbaka och betala 15 öre till damen i kassan, som visste att jag skulle komma och var sådär lagom sträng att jag aldrig mer, någonsin, snattat).
Vi ska också åka till radhusområdet, som var helt nytt när jag som 12-åring flyttade in och där jag tillbringade min tonårstid.

Det blir nog en spännande dag!


4 kommentarer:

  1. Vilken härlig trädgård!! Verkligen fin gjort.

    Även jag tillbringade min ungdom i Skåne, tills jag till slut hamnade i Tyskland. Just nu skulle jag gärna vilja tillbringa dagen på stranden i Lomma, där min mamma bor nu...*hemlängtan*
    Ha en fortsatt fin semester!
    Kram Elle

    SvaraRadera
  2. Åhhhhhh så grönt och frodigt- vilken trädgård!!!! Kram kram

    SvaraRadera
  3. Jag hajade till när jag såg bilderna i raden av nya blogginlägg jag inte läst ännu. Hm, känner igen! Aha, de tär Lenas bilder från besöket här. :)

    Hoppas du haft en bra dag i gamla hemtrakter.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Ja, Marina trädgård är verkligen fin och hon och hennes familj också.
    Stor kram Hélena

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...