9 juli 2013

Systers trädgård





Ett besök hos syster och jag måste naturligtvis kolla in vad som hänt i trädgården sedan jag var där sist!

De bor i ett nybyggt område och den förra ägaren var nog inte särskilt intresserad av trädgård. Det enda som kan liknas vid en rabatt är den murupphöjda planteringen man kan ana på sista bilden och där är buskar symmetriskt planterade och jorden är täckt med vita stenar.
3 klotpilar  är planterade utmed en ännu låg häck som finns mot en gångväg.
För övrig bestod trädgården av gräsytor och stensättningar i olika etage. Stramt och ganska opersonligt enligt min smak.

Nu håller syster och sambon på att göra nytt genom att gräva rabatter, sätta upp skärmar av armeringsjärn och genom att odla i pallkragar. På fler ställen har syster krukor med fint i, hennes chokladblomma gör mej avundsjuk!
Dessutom har de en fin idé för hur uteplatsen ska göras tydlig och mysig med planteringslådor och skärmar. Blir det bra ska jag sno den tanken!

Idag har vi återigen en sån där otroligt varm dag, så man nästan inte orkar vara ute. Här inne står fönster helt öppna för att skapa genomdrag och blåsten ute hjälper till att hålla temperaturen nere.

Runt midnatt åker vi till Arlanda för att hämta Agnes, hon som varit på språkresa i två veckor. Vad  jag längtar...




2 kommentarer:

  1. Så kul att ni delar trädgårdsintresset, du och syster. Fint hon har i krukorna.

    Jaha, då är ni snart påväg för att hämta Agnes nu. Härligt!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Fint som snus hemma hos syster och vad roligt att ni delar trädgårdsintresset och kan inspirera varandra.

    Och jag förstår hur du längtar efter att få hem dottern och krama om henne länge, länge och höra henne bubbla om allt härligt hon har upplevt under dessa veckor.

    Ta hand om varandra!

    Kram Lotta

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...