23 september 2013

Som ett nytt hus

Före


Efter


Vårt vardagsrum är inte vad det varit längre.

Matplatsen finns inte kvar, TV/soffhörna är flyttad och vi har fått ett arbetsrum!

En del av er minns att vi för ett drygt år sedan flyttade från en stor etagevåning till ett mindre radhus. Vinsten var en liten trädgård, förlusten var förvaring och en ordentligt stor arbetsplats. Och det vi förlorade på att flytta har jag verkligen saknat och haft många idéer hur jag skulle kunna lösa. I slutet på förra veckan kom jag på hur! Och involverade familjen i planerna. Som alltid när det gäller mej satte jag genast igång.
I helgen har jag möblerat om och faktiskt lyckats lösa förvaringsproblemet hyfsat bra med skåp vi redan hade och några kompletteringar. Skåpsväggen rymmer allt jag vill ha lättillgängligt; Symaskin, tyger, garner, färger, band, pärlor, papper av alla de slag, lim, tejp, och en hel del annat pysselmaterial. Matbordet som vi använt så 8-10 gånger per år får nu tjäna som arbetsbords och härbärgera dator, pennor, målarpenslar, tejp, och Iphone- dockan som ger härlig musik. Det är stort och om vi vill kan vi nog sitta här alla tre samtidigt!

När vi är många till fest kan vi enkelt flytta undan det som står på arbetsbordet och göra det till matbord igen.

Ännu är det en del fixande innan allt är på plats, tavlor ska hängas om, det ska organiseras lite i skåpen, vi ska bestämma vilken slags avskärmning "arbetsrummet" ska ha och det får lov att ta lite tid, huvudsaken är att vi kan använda hela undervåningen på ett nytt sätt nu.








6 kommentarer:

  1. Så himla smart! Jag tycker det blev jättebra! Här målas det sängbord, nu blir de svarta... :)

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Vilken skillnad och så kreativt att komma på så stora förändringar som dessutom blev så bra. Det är jätteviktigt att vardagen fungerar, att man är nöjd.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Ser hur bra ut som helst och låter som en strålande lösning!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  4. Vilken bra lösning. Har ni byggt skåpsväggen upp till taket?
    Kram

    SvaraRadera
  5. Så fint det blev, kanonsnyggt!!
    Kram Emma

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...