6 oktober 2013

Renovering...


...av stolen, den ena, som varit trasig i snart två år!

Dessa räddade jag från hotet om att hamna i en sopcontainer. De var båda ganska medfarna, den ena mer än den andra. Ena stolen fixade jag till för länge sedan medan den andra stått på vänt. Nu är den också iordningställd och man kan sitta i båda utan att riskera att falla igenom dem. 

Ser du tavlan till vänster i bild? En sån där tavla som gör mej ambivalent. Ska vi behålla den eller inte? Den kommer från makens föräldrahem och vi vet att familjen tyckte mycket om den och bara det ger ju skäl till att ge den plats här hemma. Samtidigt passar den egentligen inte alls in här. Eller så ger den det där lilla extra, det där oväntade som gör ett hem.
Den får stå där ett tag på vänt, tills jag bestämt mej...

Kramar

9 kommentarer:

  1. Stolarna är jättefina, lite avis på dem... ;)

    Lotta kanske vill ha tavlan om ni inte ska ha den...?

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Det är svårt med familjetavlor man inte riktigt gillar, skänk den till någon i familjen om det är ok för mannen. Bättre att någon som vill tar hand om den.

    kramen

    SvaraRadera
  3. Svårt det där med tavlor som man äger av den anledningen som du skriver om. Vi har så väldigt ont om väggyta här (gammalt hus med många dörrhål och fönster) så jag kan inte tänka mig att ha något på väggen som jag inte absolut helt hundra gillar. Det är väl klokt att låta den stå lite så du kan känna efter.

    Hoppas helgen varit bra.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Så snygga stolarna är, ser ut som nya.
    Svårt med tavlan. Gör som du säger, låt den stå så klarnar det nog.
    Så bra det blev med nya lampan vid soffan. Läslyse behövs. Vi har en skrivbordslampa provisoriskt skruvad på en hylla ovanför. Den har suttit länge nu.

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  5. Nu såg jag din fråga. Jag har hittat en hel del drivved vid Mälarens stränder men mest finns det säkert vid havet.
    Jag har även använt ättiks- och stålullsbehandlat virke (så som jag gjorde med mina korgstolar).

    Agneta

    SvaraRadera
  6. Läckra stolar....och tavlan kan vara fin på ett ställe där den verkligen passar bra;)).....tänk på saken.....
    Kram från bia

    SvaraRadera
  7. Jag gillar verkligen dina stolar! Tur du renoverade upp dom så snygga som dom är!
    Vad det gäller tavlan så skulle jag inte bry mig om att andra i släkten tyckt om den, det är ju faktiskt ni som ska leva med den! Själv är jag inte mycket för att blanda in gamla tavlor i en modern stil men visst kan det ge en "twist" till inredningen så jag förstår precis vad du menar. Tiden lär nog visa hur det blir!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Stolarna är så himla fina! Tavlan kanske kan bli något med en annan ram, det kan ju faktiskt göra hela tavlan så att säga!
    Kram!

    SvaraRadera
  9. Vi är spekulanter på dessa snyggingar om ni inte ska ha dem längre ;)

    KRAM

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...