28 januari 2014

Veckans...


...bukett vita tulpaner

Ni som känner mej vet att jag är fullkomligt galen i tulpaner och helst vita. Idag har jag ersatt förra veckans bukett med nya. Det enda jag ändrar egentligen är vasen. Nu får den fina, yttersta prisvärda HM- vasen ta hand om blommorna.

Under de senaste månaderna har möblerna på entrévåning haft flera placeringar; matbordsmöblemang, arbetsplats och soffhörna har snurrat runt i jakt på den ultimata placeringen. Jag tror jag funnit den nu!
Problemet när jag håller på såhär är att jag lämnar hål i väggar och tak. Senast jag flyttade på matbordet bad maken mej vänta med att sätta upp den tredje kroken i taket över bordet tills jag är helt säker på att det ska stå där nu...och jag kan väl hålla med om att det är vettigt...

Nu är det dags att tömma diskmaskinen och laga middag, idag blir det italienska köttfärsbiffar.

Ha en fin kväll!

Lena

4 kommentarer:

  1. Visst är det svårt att hålla sig från att flytta runt möbler ibland? Jag kommer ihåg när jag var runt 10 år och min mamma satte upp regeln att jag inte fick möblera om mitt rum mer än en gång i veckan. Det tyckte jag var alldeles för sällan.
    Jättefin vas till tulpanerna. Kul med något lite annorlunda men ändå stilrent.
    Ha en trevlig kväll!
    Kerstin

    SvaraRadera
  2. Mitt nyårslöfte är att ha smittblommor hemma en gång i veckan :)

    SvaraRadera
  3. Mycket fina tulpaner! Jag har ljusrosa som snart är vissna men fick nya vita i söndags. Fina!

    Ändra plats på möblerna är svårt hos oss för vi har mest bara dörrhål och fönster. Jaja, man kan inte få allt ;).

    Kram

    SvaraRadera
  4. Inte mycket som slår vita tulpaner enligt mig heller! Och det låter som vi båda får liknande kommentarer av våra kära makar;) hihi hopplöst med alla jäkla hål som av någon konstig andledning uppstår;) Ha en fin dag. Kram Johanna

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...