5 december 2012

Amaryllis

Lite lurad!

Nä, min amaryllis blommade inte den första advent. Han lovade ju det, mannen på Wibulls som sålde den till mej för länge sedan.
Fast det gör inget, jag ser ju att den är på gång och den blommar nog så länge att de jag köpte i går kan bli avlösta.

Idag njuter vi av ljus och värme inne efter en kaotisk dag ute.
Här har det snöstormat, alla bussar ställdes in i eftermiddag, pendeltågen har haft ytterst oregelbunden trafik, spårvagnar har spårat ur...försökte på flera sätt ta mej hem efter jobbet och efter två timmar kunde jag äntligen ta mej innanför dörren.
Maken valde, med tanke på vädret och riskerna med att ge sig ut på vägarna, att arbeta hemma idag.
Och på spisen står den goda makegrytan och puttrar. Bra (och god) mat när man inte vet när resten av familjen kommer hem.
Nu är vi som sagt hemma allihop och kanske ska vi njuta av ett glas rött till grytan, det är ju lillördag idag!




2 kommentarer:

  1. Den amaryllisen blir nog väldigt fin nu när den slår ut
    Här vräker snön ned också ,skönt att slippa gå ut
    Ha en riktigt skön kväll
    Bra ide med vinet

    SvaraRadera
  2. Det gäller att se det mysiga i det hela. Gryta på spisen låter inte dumt.
    Här har vi inte det så illa alls. Snö och kallt men ingen ny snö idag.

    Kramar

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...