4 december 2012

Grupp, en och en, tillsammans...


I den fina skålen från Upsala-Ekeby

Hyacinter , hyacinter överallt. Jag har dem i grupp som här, ensamma tre på rad i gamla hyacintvaser, ensam röd (!) i svart glas...dottern har en rosa i sitt rum i en turkos hyacintvas från House Doctor.

Hörde häromdagen hörde jag vänner till dottern säga att det alltid luktar så gott hos oss, jag tror det är hyacinterna de menar. Dessa doftar ganska svagt och man kan liksom bara ana den. Det gillar jag! De starkt doftande kan nästan bli för mycket, särskilt om man som jag helst har dem lite överallt.

Inte blev det något bakande igår! Just som jag postat inlägget fick vi strömavbrott som varade nästan två timmar. TV:n och internet fick vi tillbaka runt 22.30. Det blev med andra ord en mycket konstig kväll, tända ljus överallt och tid för prat och läsning. Egentligen ganska trevligt!

Idag jobbade jag sent, om en stund ska vi äta middag och sedan ska jag nog krypa ner i badet...

Till er alla:


5 kommentarer:

  1. Jag tittar ju inte så mycket på tv som du säkert vet, bara väl valda program. Då inser man hur mycket tid man får över, inte sant?

    kramen

    SvaraRadera
  2. Här har första hyacinterna börjat slå ut nu. Älskar doften!

    Även om jag sällan tittar på tv så står den ofta på ändå (på kvällen, inte annars). Blir lite mörkt och tomt om den inte är igång.

    Här är det ruskväder och jag måste ut och köra nu. Det läskigaste av allt är att Erica kör själv nu i snön. Hon kom hem nu! Skönt.

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Det är verkligen härligt varje år, med de första hyacinterna. Fin bild!
    Ha en skön kväll!
    Kram Helen

    SvaraRadera
  4. Låter helt underbart!
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  5. Underbart Lena och du beskriver så målande att jag nästan kan se alla hyacinter som ni har överallt i huset. Och känna dofterna. ;) Och jag kan bara instämma, amn får på något vis inte nog av hyacinter. Vackra och väldoftande och väldigt mycket julkänsla. :)

    Här på landet händer det gaska ofta att vi får strömavbrott och även om vi suckar högt över att inte kunna använda dator, tv, spis, toalett osv så är det väldigt mysigt att helt plötsligt få tid att bara ägna åt varandra. att bli påmind om hur mysigt det är att bara ligga på sängen och prata, spela spel och läsa tillsammans. Kanske är det så att vi alla skulel behöva lite strömavbrott då och då. ;)

    Ta hand om dig Lena och njut av ditt bad.

    Kram Lotta

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...