9 juni 2013

Växthus


Av grönsakstråg

Jag har redan börjat skörda lite av den där allra första sallaten och blandningen som heter Baby leaf är sagolikt god. Jag vill ha mer och jag vill att det ska gå fort och när jag sådde nya frön igår ställde jag plastlock som ett slags miniväxhus över dem.
Nu hoppas jag det ska fort!

Och jag hoppas också på mycket regn nu, mer än vad som kommit i natt, här har det varit en lång vecka med sol och värme och mina rabatter behöver en rotblöta. Vi har ett vattenutkast på framsidan av vårt hus (för övrigt är vi de enda), det finns en lång slang att låna, men inga munstycken. Är sommaren som den förra räcker det att stödvattna med kanna då och då, men fortsätter det såhär får jag hitta en bra lösning. Det vill säga, investera i något bra att vattna rabatterna med. Funderar på om en perforerad slang vore det bästa, ingen rabatt är djupare än 70 cm och en traditionell vattenspridare skulle nog blöta ner på fel ställen.


1 kommentar:

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...