23 augusti 2013

Så var det fredag!


Den skrikorangea slingerkrassen som inte passar i altanrabatten passar på matbordet i köket

Så har ännu en vecka jobbvecka gått, den andra på halvfart och trots de få jobbtimmarna har jag varit übertrött!
Det är otroligt roligt att jobba och jag tror att tröttheten till viss del beror på att jag verkligen jobbar! Och med det menar jag att jag är fokuserad och närvarande till mer än 100%. Jag vilar inte en sekund.
Sedan tror jag också att frustrationen att inte kunna/orka vara där mer än några få timmar gör mej trött- det blir liksom en spiral av orsaker.
Nu står vi inför en otroligt spännande höst med ännu fler utmaningar i att utveckla verksamheten och jag kan kanske inte delta i den utsträckning jag vill...

Nåja, detta har väl ett slut det också!

Nu väntar en helg med kräftskiva, konsert på  Tele2 Arena och kanske en loppis. I morgon har man visningar av koloniträdgårdarna på Långholmen> och de skulle jag gärna vilja se. Hoppas jag kan få in det i schemat! Och däremellan välbehövlig vila inför nästa vecka.

Ha en skön fredag och helg!


5 kommentarer:

  1. Vilka härliga blommor du har som får sommaren att förlängas även inomhus! Det är en del av tjusningen, att kunna plocka in både färggrant och godsaker :-) Här är en till som är trött efter en veckas arbete... phu! Ha en go fredag!

    SvaraRadera
  2. Hoppas du får en skön helg och hinner det du vill. Jag ska på trädgårdsdag på ett slott i närheten och kommer även träffa en del bloggare där. Ser fram emot det!
    Idag slutade jag ju tidigt så jag hann flytta några växter till :).

    SKönt att du kunnat jobba denna veckan också även om du blir trött av det.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej Lena!
    Jag skulle verkligen behöva ta tag i kosten och motionen igen. Körde som du under två månader i vintras då maken jobbade i Norrland (enklare då eftersom han älskar att laga mat och det är svårt att låta bli att äta för mycket av den ..), och jag började må såå mycket bättre! Sen kom jag sakta men säkert in i gamla hjulspår igen när han kom hem..

    Känner för lite nystart i höst så all inspiration från andra är bra!

    Jag längtar verkligen tillbaks till Stockholm, skulle kanske till och med tänka mig att bo där nu, trodde jag aldrig! Ha det bra och fortsatt trevlig helg!
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  4. Fullspäckad helg! Men roliga saker!
    Din skrikorangea krasse är jättesnygg mot den svarta väggen!

    Ha det bra!
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  5. Jag förstår din frustration Lena. Över att inte kroppen orkar med allt du skulle önska. Kanske är det så att det är viktigt att lyssna på kroppen och ge den tid. Att det är som det är just nu men att det kommer att bli bättre. Ta små steg i taget.

    Jag hoppas du har haft en riktigt fin helg vännen!

    Kram Lotta

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...