9 september 2013

Underbara September

 Luktärter i vasen jag köpte på Rosendal förra måndagen

 Innan gästerna kom


LCHF- Frozen Cheesecake

Vilken sensommar vi har! Jag tror inte vi någonsin förut kunnat sitta ute i fina sommarkläder den 8 september.
Vår altan ligger i skugga mitt på dagen och just igår var det nog skönt, det är nästan för varmt i solen.
Jag tror jag skrivit det förut; förra året, den första sommaren i radhuset, åt vi ute på altanen två gånger. Nu kan jag inte alls räkna alla gånger vi suttit här!

Idag har jag varit på min Mindfullkurs och efteråt mötte maken mej i Brunnsvikens Trädgård där vi åt en underbar lunch.
Jag var där lite före honom och hann med att gå en liten fotorunda, några av er har kanske sett bilder därifrån på Instagram?! Enligt väderprognoserna är detta den sista riktigt varma måndagen så vi får se vad jag hittar på nästa måndag. Det finns ett par utställningar jag vill se...

Och så hoppas vi på en fin morgondag!


3 kommentarer:

  1. Vilken cheesecake, mums! Ja, den här septembermånaden går till historien. Helt underbart. Brunnsviken har jag inte varit än..måste ta mig dit.
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Trots att jag är ganska mätt efter min chokladmuffins med hallontopping så blev jag lite sugen på cheesecaken du visar.
    Idag har vi haft mer höstigt väder. Mulet under dagen och nu ikväll kom regnet. Det regnade rejält och var bara 14 grader när maken, jag och några till sprang backintervaller. Vi kvalade nog in på någon idiotlista då :)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Håller med dig, månaden har ju vart helt underbar!

    kram

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...