24 februari 2013

Spår

Båda bilderna är tagna från Årstabron



Spår i snön på isen


Bakom Tanto koloniområde kan man skymta Högalidskyrkan

Idag blev det verkligen en sån där underbar dag som jag längtat efter. Sol från klarblå himmel och en promenad var ju absolut ett härligt måste.  Det var inte bara vi som var ute förstås, varenda (nåja) stockholmare var på benen idag. Några gick över isen och de efterlämnade så vackra spår efter sig.
Tanto Koloniområde ligger fortfarande i vila, men om bara någon månad kommer det vara full fart i trädgårdarna. 

Väl hemma gjorde vi varsin kopp kaffe, ställde trädgårdsstolarna mot gaveln och njöt i en varm sol. Premiärfikat ute avklarat alltså. Ännu når inte solen ner på atriumgården fast det är väl bara en tidsfråga innan den är där en stund mitt på dagen.
Jag känner mej också nöjd med att några växter inne fått ny jord, kanske vill min vackra vita streptocarpus blomma igen snart?

Hoppas din dag varit skön och att några solstrålar letat sig till dej med!


4 kommentarer:

  1. Här hade vi tyvärr ingen sol idag. Istället tillbringade jag dagen med ett sjukt barn och förberedande arbeten inför en liten renovering av dotterns rum. Hon har nu lämnat prinsesstiden och vill ha ett rum för stora tjejer.
    Det är väl även det som kommer att ta upp min tid de närmaste dagarna...
    Mysiga bilder hade du iallafall. Det verkar mysigt i koloniomradet. Skulle jag bo i lägenhet, hade jag nog försökt skaffa en koloniträdgard.
    Snart kan vi börja plantera fröna...!!!!
    Ha en skön kväll!
    Kram Elle

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar dag ni verkar ha haft. Själv har jag inte varit utanför dörren idag. Det lockade verkligen inte alls. Har småfixat här inne och tittat på skidor istället.

    Ska kolla upp det där med återfuktande lack till naglarna. Det är inte så skönt (och inte snyggt heller) när naglarna bara skivar sig hela hela tiden.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Tyvärr har jag inte sett ett skymt av solen under hela helgen men den lär visa sig i morgon - hoppas jag... Ha en fin vecka!

    Kram
    Sari från Puumuli

    SvaraRadera
  4. Jag ÄLSKAR dina bilder från Stockholm Lena
    Tack för dom,det är en fantastisk vacker stad ju och man får se ställen som man bara har hört namnen på och nu får man se dom som ex Tantu :)

    Tack tack
    kram Tessan

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...