24 februari 2013

Vår i butik


Anemon


Jodå, jag hittade lite vår i blomsteraffären igår. Tre vita anemoner fick följa med hem, liksom en bukett vita (ni vet väl vad?) och en vit knoppig pärlhyacint.

Solen sken sådär varmt på benen när jag traskade till centrum trots minusgrader i luften och jag tror nog att jag ska kunna uppleva den känslan idag med.
Sent på kvällen, när dottern och jag såg på Selfridges såg hon plötsligt en räv utanför fönstret. En räv mitt i ett bostadskvarter i staden och långt från "riktig" skog. Jag kände mej mest ledsen för rävens skull, här ska den inte alls vara och jag funderar över vilket öde den har framför sig.
Vart tog den vägen?

Nu ut i solen!




3 kommentarer:

  1. Härligt vita anemoner
    Ha en skön söndag

    SvaraRadera
  2. Åh, vi har bara grått! Himlen hänger så tung att den nuddar marken nästan.

    Anemoner är så fina. Vilken lycka att hitta sådana. Hoppas du känner våren på gång nu.

    Sådär kan jag också känna för djur som är på uppenbart fel plats. Stackare, så vilsna de måste känna sig.

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Fint!
    Vårigt att köpa hem blommor nu och jag tror vi längtar allihopa.

    Tråkigt med räven, det brukar tyda på att den är sjuk och måste in i stan för att lyckas få tag i mat.

    Kram Teres

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...