25 maj 2013

Myror + pionknopp= sant


Mothers Choice

Om man inte med blotta ögat kan se knoppen vet man att den finns där om man kan se myror!

Oj, oj...idag sov jag till 11! Vet inte om jag ska vara glad för det eller om jag ska tycka att jag har missat halva dagen. En dag som hos oss bjuder på sol från klarblå himmel. Jag behövde säkert sova!

Nu ska jag gå ut och lyfta på odlingstunnlarna, de som skyddar mot rådjuren och kanske ska jag  petar ner några luktärtor till i atriumgårdens lådor. De jag sådde direkt har redan börjat titta upp och jag tror nog att jag måste ge bort några plantor, det går ju liksom inte att ha för många i lådan...

Besöket på Zetas sparar vi till i morgon- då är det ju Mors dag och jag får bestämma vad vi gör!









PS. Idag har jag börjat min kortisonbehandling, nu är det verkligen dags att inse att jag ÄR sjuk! Jag kommer inte skriva särskilt mycket här om AIH från nu, jag har börjat skriva i en ny blogg om "mitt sjuka jag" där jag har summerat allt som varit hitintills och där jag kommer skriva ner mina upplevelser framöver. Här vill jag vara frisk och skriva som jag gjort förut! DS.

5 kommentarer:

  1. Ja, tänk att de där myrorna älskar pioner lika mycket som vi. ;) Här hemma är knopparna stora och myrorna många och snart, snart får vi njuta av de vackra blommorna. :)

    Jag tror att du behövde sova vännen så var glad för den sköna sömnen. Det är så lätt att fokusera på allt som måste och borde göras nu under de ljusa månaderna. Att bli lite stressad och glömma bort att vi behöver lika mycket sömn som vanligt och efter att ha läst ikapp de senaste dagarnas händelser här hos dig så är det inte konstigt om kroppen säger stopp och kräver vila.

    Det är så många känslor som rusar genom min kropp när jag läser om vad du har gått igenom på sistone. Oron, rädslan och otåligheten. Viljan att veta. Och att mötas av nonchalans och bristande empati från vården gör inte det hela bättre. Även om det ur deras synvinkel inte är något livshotande som du kanske lider av så är det i allra högsta grad något som är viktigt och livsavgörande för dig. Jag tycker du ska skaffa en andra åsikt. Bara för att vara riktigt säker innan du påbörjar medicinering och för att du själv ska känna dig trygg med diagnosen och att det inte råder några tvivel. Och det låter bra att läsa på så mycket som det bara går kring sjukdomen, lära känna dess nycker och komma i kontakt med andra som har detsamma. Tillsammans är man så mycket starkare. Och självklart får du lov att tycka synd om dig själv, bli arg, ledsen och skrika högt. Allt det där behöver komma ut. Ilskan över att livet tar en vändning som du inte önskat. Men du är stark och envis Lena och jag vet att när du har fått ur dig allt det där och fått sörja så kommer det där jävlar anammat fram och du kommer att se till att inte sjukdomen ska styra ditt liv eller definiera vem du är. Det känns tryggt att veta att du är omgiven av så mycket kärlek och människor som kommer att finnas där för dig och stötta hela vägen.

    Tack för all omtanke och värme hos mig Lena. Du är en pärla vännen och visst känns det gott att vi kan finnas där för varandra. Lyssna, stötta och peppa. Livet går upp och ner och det är ok.

    Och du, jag tycker att vi lovar varandra att använda de där kjolarna mycket i sommar. Släng dina tights Lena och var stolt över dina ben. Det må hända att vi inte har några fotomodellben men de är våra ben. Vackra och helt fantastiska precis som de är.♥

    Ta nu hand om dig vännen och ha en fin Mors Dag imorgon på Zetas.

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Här trivs myrorna också på pionknopparna. Intressant är dock att de inte syns till på buskpionen, bara på bondpionerna och doftpionerna.

    Du behövde säkert sova :)

    Får jag läsa din nya blogg eller vill du ha den mer privat?

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Jag hoppas att det går jättebra med din behandling. Det är så klart chockartat att få ett sådant besked. Men tänk på vad din kloka dotter sa. Skönt att du har din familj omkring dig!
    Roligt att du får en blomma på pionen!

    Ha en härlig Mors dag på Zetas!
    Kramar Agneta

    SvaraRadera
  4. Du behövde sova, tror jag och vilket kan vara bättre än ett besök på Zetas när det är morsdag och allt :-)
    Många kramar Hélena

    SvaraRadera
  5. Hoppas du får en bra dag på Zetas i morgon! perfekt ställe att fira morsdag på. Vad tråkigt att du är sjuk. ska se om jag hittar den bloggen. stor kram Nilla
    ps. tack söta du för så fin kommentar hos mig<3

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...