26 augusti 2013

Att se till att njuta...







...när livet svajar lite grann känns otroligt viktigt.

Tog en tur till Bergianska trädgården > för att göra det jag njuter mest av; Ensamma promenader i natur (även om den som här är gjord av människor). Jag känner lugn och kan sortera mina tankar, de där tankarna som just nu ställer till det lite för mej.
Jag brottas med att jag inte kan vara samma människa som för ett halvår sedan i alla lägen. (Här kan du läsa mer om det) 
Den stora förändringen ligger i att jag inte längre kan vara lika "på" i jobbet, jag kan inte ta på mej projekt som löper över tid och jag kan inte lova att jag alltid kommer kunna vara närvarande. Det känns som om jag sviker när jag bara orkar jobba halvtid, när jag inte kan vara lika delaktig i alla projekt eller vara med på alla kvällsmöten.

Jag har under mina tre "medicinmånader" lärt mej att det jag gör tillsammans med andra gör mej tröttare än förut och att jag behöver återhämta mej på ett annat sätt nu, men det kan jag acceptera eftersom det bara rör mej själv. Jobbet känns tyngre att acceptera... Men jag jobbar på det som sagt och att vistas ute i natur, träna eller göra annat som jag mår bra av hjälper mej på vägen.

Imorgon ska jag fortsätta göra det jag mår bra av!



2 kommentarer:

  1. Som jag skrivit förut, det är bra när man själv vet vad man behöver och mår bra av. Man måste unna sig det, förhålla sig till det annars blir det nog så att man inte orkar något alls. Det måste ju vara värre tänker jag. Bättre att orkar en del än inget. Sen kan det så klart vara en sorg i det ändå.
    Jag har precis sprungit backintervaller i fin skog. Sådant mår jag bra av - natur och träning.

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Förstår din känsla till fullo för jag misstänker att jag skulle känna likadant, trost att hjärnan vet att det bara är att gilla läget. Bergianska har jag aldrig varit i. Måste bli ändring!
    Stor kram till dig underbara kvinna!
    Kram Hélena

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...