16 februari 2011

Renoveringsstart




Idag har MålarTom varit här och grovspacklat, renoveringen är på gång!

Fotona tog jag i morse och egentligen skäms jag att visa väggen med en tapetrand. Den har sett ut så sedan jag för ett år sedan med makens hjälp tog bort en skjutdörrsvägg. Tänkte spackla och måla själv, insåg inte innan hur mycket arbete det skulle krävas!
Tapeten har väl suttit där sedan huset byggdes, när vi flyttade in stod det tre garderober bakom skjutdörren, jag tog bort två, målade vitt och så satte vi upp sparringskenor för hyllförvaring. De förra ägarna hade också använt struktursand i den rosa väggfärgen som fanns då vi flyttade in. När jag målade vitt försökte jag slipa ner de värsta knottrorna, men lyckades inte helt!

Nu ska alltså Tom spackla igen hålen efter skjutdörrarna i tak och vägg och slipa bort allt knotter och väggar och tak ska få bli slätt VITA!
Vi har bestämt att ha heltäckande textilmatta på golvet, ska hämta prover i butiken när rummet är färdigmålat så vi får rätt VIT nyans.

Tror vi får ett fint sovrum, äntligen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...