24 mars 2011

Katastrof


Håller på att måla mina loppisstolar som jag ska ha på kollo.

Idag köpte jag en liter ny färg och lite slippapper. Var också en sväng förbi matbutiken innan jag gick hem.
Väl hemma ställde jag kassen med färg i hallen, matkassen bar jag in i köket. Lagade mat, kollade bloggar, slängde i en tvätt i maskinen och bestämde mej sedan för att fortsätta måla stolarna.

Och där är KATASTROFEN!
Locket på färgburken hade släppt, en halvliter färg ungefär på hallmattan och på det nylagda parkettgolvet. Fick panik och tog kassen försiktigt, bar den till balkongen där det på en pall ligger tidningspapper sedan jag spraymålat. La kassen på pallen och funderade på hur jag skulle ta hand om all färg.

Slängde mattan i duschen, satte på vattnet, hämtade handskar, en plastsäck, tidningar och hushållspapper, en hink vatten och en skurtrasa!

Lyckades få bort det mesta, tittar man noga ser man i träets ådringar rester av färgen, men det tror jag bara jag kommer att göra.
Mattan fick jag inte ren så den måste slängas!

Gick ut på balkongen när jag var klar...där hade färg runnit ner över i pallen och samlats i en stor pöl nedanför. Men det struntar jag i!

Jag ska inte måla ikväll!

5 kommentarer:

  1. NÄ! Usch vad tråkigt! Se det som ett tecken. Gå och lägg dig och gör inget alls mer idag! :) Skämt åsido så hoppas jag att golvet klarade sig, precis som du skrev! Huga!

    SvaraRadera
  2. Men fy!! Tur att du fick bort det mesta av färgen. Man blir inte glad.

    Men stolarna ser ut att bli jättefina iaf :)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Oj, oj, oj...

    Jag skulle gå tillbaka till färgaffären och inte vara så glad... :(

    Hur gör jag när jag målar?

    Jag ruggar upp ytan, bara och endast för att färgen ska fästa bättre. Än så länge har inte mina möbler krävt slipmaskin men det kommer säkert i framtiden...

    Jag använder en matt, bruten (Stockholmsvit) vattenbaserad vit färg. Lady Jotun svanenmärkt.

    Va fin den målade stolen blev!!

    Jag gillade "och annat som kan vara roligt", varför tog du bort det?!

    Lycka till!!


    Anna

    SvaraRadera
  4. Nääe stackars dig! Vilken panik! Har också tappat en burk över hallgolvet en gång. Det var visserligen inte färg utan utomhus olja. Men man kan lugnt säga att det blir väldigt mycket när det kommer utanför burken. Stolarna blir jättefina. Ha en fin helg! Kram Anna

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...