30 mars 2011

Lycka x 2


Trött och sliten efter en jobbdag kommer jag hem och där väntar ett paket...

Skruvpilskvistar från Lotta, en av mina bloggvänner! Klicka på namnet så kommer du till hennes blogg.

De har klarat transporten från Göteborg bra och står nu i glas och kruka i väntan på att det ska bli varmt nog för en plantering på kollo.

Vet inte riktigt hur jag ska kunna tacka för Lottas generositet! Ska hitta på något!

Dessutom hittade jag lagom knoppande körsbärskvistar hos torghandlaren i dag, så fina!

Ikväll tar vi en tur till IKEA för att köpa ny hallmatta, en ersättning för den som målarfärg förstörde.

Kanske följer något till trädgården med hem...

Ha en fortsatt bra onsdag!

Lena

2 kommentarer:

  1. Alltid trevligt med överraskningar :) Och fina kvistar, det kan man inte få för lite av nu :D

    Ha en trevlig tur på ikea :D

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att de kom fram hela :) Varsegod, det var så lite så :) Glömde att skriva att de små skotten du fick med i paketet är Tibast/Daphne, ett sött litet träd som du kan plantera ut på friland efter att ha vuxit till sig i kruka i sommar. Det blommar snart och blommar med små rosa blommor på bar gren. Sedan kommer det blad och bär. Bären lär vara giftiga så jag pillar av de gröna, omogna bären innan de blir röda och lockande för grannbarnen. Faller de omogna bären ned på jorden, så kommer det massor av Tibastbebisar - jag har minst tusen :)
    Ha det så gott ♥

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...