14 mars 2011

Virkad skål


Man ser dem överallt, de virkade skålarna, förvaringskorgarna..

Som jag skrivit tidigare fick jag ett antal virkade dukar av mamma och strax efter det läste jag hur man gör egna virkade skålar: trälim blandat med vatten till filmjölkskonsistens, form klädd med plastfilm, måla på...

Är riktigt nöjd med resultatet.
Men... min nya kamera är trasig, en del av ett minneskort har fastnat i facket för det och jag kan inte visa foton på skålen just så jag har lånat en bild från hemmakanalen.se.
Hoppas jag kan visa egna bilder snart.

1 kommentar:

  1. Det går även att spraya på med blomspruta, lager på lager. Har gjort tovade skålar hårda på det sättet. Kul:)

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...