5 april 2011

Balkong


Nu har jag så smått börjat inreda balkongen!

Blombänken är på plats liksom penséerna.

Bänken är gjord på enklast möjliga sätt: två träplankor, den längsta har fått hjul undertill, den korta vilar på krukorna. Underhyllan får tjäna som förvaring av lerkrukor så länge. Har en stor kruka där också- tror jag ska sätta skruvpilen där!

De har fått ordentligt med rötter och innan de kan planteras på kollo behöver de nog rotas i god jord.

Pensékrukorna är från Lolodi. En favoributik vid jobbet som har otroligt fina växter och en hel del trädgårdsinredning. Minns ni min fina regnmätare?

Tänker att basinredningen på balkongen ska vara lite rå, svart, grått och lite vitt och accentueras med starka kulörer. En svart soffa ska införskaffas på mitt favoritmöbelhus. Ni vet vilket! Kanske några kulörta ljusslingor också!

Som sagt, på gång....men mycket kvar!

Lena

3 kommentarer:

  1. Det kommer bli så fint på din balkong :) Det är roligt att dona och fixa själv, extra roligt när det är klart och man blir så belåten :)
    Jag har en balkong/altan där jag gör lite mysigt, det är skugga där om sommaren och det är skönt i augusti när det gassar på med sol och värme i stan.
    Ha det så gott :)

    SvaraRadera
  2. Men va fiffig hylla och vilka fina krukor med penseer... hur kom du på hyllan??

    Va kul att ni gör ordning balkongen, den är ju perfekt att förodla i eftersom den är inglasad.

    Och när man ändå har en blakong kan man ju lika gärna göra den trivsam, ska bli spännande att få se mer...

    Saknar balkongen lite på Åker..vägen...

    Kram

    SvaraRadera
  3. Tack för att du lämnade ett par rader hos mig. Det är så kul att känna lite kontakt med dem som läser det man skriver. Så tycker jag i alla fall.

    Spännande med balkongplanerna!

    Ha det bra!

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...