21 april 2011

En sån dag!

Så händelserik!

Kom till kollo sent på eftermiddagen igår bara för att upptäcka att vi inte har något färskvatten. (Vi har en tappkran på tomten med kommunalt vatten och vattnet skulle vara påsatt den 11 april).

Inga problem, jag hämtar i föreningshuset! Senare!

Föreningshuset var stängt för reparation!
Kände lätt panik, dottern var på väg hit, hungrig och jag skulle bjuda på pasta och korv (!).
Utan vatten, ingen pasta.

Vad göra? Åka hem?

Nä...hittade en granne som kunde fylla min dunk ( de flesta har dragit in vatten i husen, fast man inte får!). Antagligen är det något brott på "vår vattengren", ska undersöka saken idag.

Vattendunken är liten och för att spara på vattnet dukade jag med papperstallrikar och plastglas. Majsen serverades ur sin burk. Trist! Ser ni att jag ändå festat lite med fina servetter?

Nu kommer lite skithistoria, är du känslig ska du inte läsa mer!

Dottern lyfte på mulltoalocket och konstaterade att skiten möglat! Jag konstaterade att det frystorkat och finns det något bättre tillfälle att ta hand om toans innehåll när det ser ut så?

Så det har jag alltså, gjort något jag aldrig trodde jag skulle, tömt mulltoan! Det brukar vara makens jobb!

Nu har jag en stor säck torr skit, vad gör jag med den- ger till jorden? Hur vet jag att det är förmultnat, där är en massa stora, torra och helt luktfria klumpar? Någon som vet?

Ha en bra skärtorsdag! Tyvärr måste jag avstå Blåkulla idag, har för mycket härliga saker att göra här!


Kramar/ Lena

1 kommentar:

  1. Det är väl till viss del det som är tjusningen med livet på kollo kan jag tro. Lite enklare och primitivare.
    Hoppas ni kan få ordning på vattnet och att ni får en bra helg.

    Jag får se om jag hinner till Blåkulla. Vi har kalas först.

    Kram!

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...