10 april 2011

Fynd hos mamma


Innan vi åkte till vår kolonistuga igår, var vi förbi mammas. Hon ska sälja och håller på att packa ner allt hon ska ha kvar.

En hel del lämnar hon till oss (ska betala henne förstås, fast det vet hon inte) som bestick, kastruller, trädgårdsredskap och annat nyttigt.

De här "onödiga", men otroligt söta lampetterna fick jag
-men, bara om du vill!
och det är klart jag vill. De ska förvandlas på något sätt- matt vitt för kollostugan eller högblankt svart för sovrummet. Jag vet inte än, måste titta lite mer på dem en stund!

Nu är maken hemma, och vi kramar om hans mörbultade kropp. Den blir så efter sex skotska golfrundor på fem dagar!

Han, som vet jag tycker om, kom hem med 50 VITA tulpaner, köpta vid vid mellanlandning på Schiphol. Gillar det!
Andra fina gåvor njuter vi också av.

Önskar oss en härlig söndag!

Lena

4 kommentarer:

  1. Herre du milde.. FEMTIO VITA TULPANER... vilken lyx :) Du måste visa sen :D

    Vilka söta lampetter. Jag tycker de ska bli vita. Det hade blivit himla fint med vitt iaf :D Men sen är jag, som jag kallar det, en "vit-målare" :D

    Ha en härlig dag!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Superfina, blir säkert jättebra med vitt, tror jag.
    50 vita tulpaner oj oj oj
    Ha en fin söndag
    AC

    SvaraRadera
  3. Vilka fina lampetter! Mina föräldrar håller också på att rensa ut i gömmorna och lottar fynden till mig och min bror. Tro mig, detta är det enda sättet att undvika "slagsmål"... ;0)
    50 vita tulpaner - härligt!
    Ha en fin söndag.

    Kram Emma

    SvaraRadera
  4. Vilken man! 50 tulpaner, wow! :)
    Lampetterna är jättefina redan nu, tycker jag. Tillräckligt för att lämna dem omålade kanske...?

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...