2 april 2011

Lycka



Lycka kan vara när maken köper gott vin och tänder kandelabern till fredagsmiddagen.

Fredagarna ser inte ut som veckans andra dagar.
Maken och jag träffar goda vänner/grannar för en fredagsöl sent på eftermiddagen. "Puben" stänger 17.00!

Dottern åker till badhuset efter skolan med sina vänner. Hon kommer hem sent och vill ha en fryst köpepizza till middag som hon äter framför bloggen/datorn.

Jag och mannen äter kärleksfullt snabblagad god middag och dricker ett glas vin till det. Och vi njuter av fredagen.

Alla andra dagar i veckan är middagen vikt för familjen. Vi slarvar sällan med matlagningen och ägnar måltiden åt att prata om dagens händelser. Inget kan få störa oss!

Så vi njuter av att kunna unna oss lite "slarv" en dag i veckan!


Kanske åker vi till kollo en sväng idag, kanske inte! Rätt skönt att ännu inte ha bestämt!

Ha en bra dag!

Lena

3 kommentarer:

  1. Hej Lena!!
    Tack för din fina kommentar på min blogg!! Jo Henke är min mellanson,en underbart ödmjuk kille, precis som mina två andra söner!! Det är förresten han som "såg till" att jag började blogga!!!

    Ditt fredagsinlägg gillar jag verkligen! Så härligt när det är fredag och veckan är slut,det är då man måste mysa lite för att känna att det är helg.!! Förresten din blogg är jättefin, jag gillar vitt!!!! Ha en trevlig helg!/EvaMarie

    SvaraRadera
  2. Skön avrundning på veckan! ;)
    Har inte (helt) bestämt om det blir kolonin idag.Kanske bara lite pyssel hemma! kram *piah*

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Tusen tack! Ja, det ska bli extremt spännande och roligt. Det måste vara bland det största att få bli mamma..

    Hoppas du får en fin dag! Kram kram Maria

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...