17 april 2011

Markering


Här står mitt markeringshjärta och visar var jag satt den vita kungsängsliljan!

Vi har haft en underbar kollodag. Varmt, ca 18 grader i skuggan och en klarblå himmel!

Fick mycket gjort, kogödsel i de flesta rabatter och trädgårdsland, plantering av mammas Brudslöja, satt nya örter i en av pallkragarna liksom röd sättlök i en annan.

Dottern började tömma dammen, -Det luktar urin! Åh, vad äckligt!, men avbröt jobbet när vi insåg att man inte satt på färskvattnet!

Ännu återstår en hel del jobb, jag ska ta bort alla perenner runt dammen och dela dem och förbättra jorden.
En del perenner ska jag ha kvar men placera så man ser vattnet strila från fontänen, ska också komplettera med låga växter.

Kärt jobb som fortsätter på onsdag. Har tagit ledigt onsdag och torsdag och ska premiärbo på kollo med dottern då och vänta in maken som kommer torsdag kväll!

Ha en bra söndagskväll, kära vänner!

Lena

3 kommentarer:

  1. Åh vilken underbar blogg!! Jag och min älskade mormor har just skaffat en kolonilott och din blogg gav mig så mycket inspiration. Var tvungen att hälla upp ett glas rött och läsa igenom dina inlägg och titta på bilderna. Ska absolut fortsätta läsa den. //Evelina

    SvaraRadera
  2. Låter som en härlig dag!
    Här har det också varit fint väder och vi har jobbat ute hela dagen. Sonen tog hand om dammen men blev inte riktigt klar.

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Det är så härligt när man verkligen ser resultatet av allt hårt jobb man lägger ner i trädgården! Jag var mer eller mindre deprimerad när jag såg hur det såg ut förra veckan - i dag är det som en ny trädgård. Ordning och reda och små knoppar som tittar fram lite överallt! =0)
    Ha en fin söndagkväll.

    Kram Emma

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...