26 april 2011

Trädgårdsunder





Innan vi åkte från kollo igår gick jag en sista runda i trädgården och hittade saker jag inte sett förut!
Förra årets planterade vita pion som jag trodde hade dukat under denna kalla vinter, kommer med fyra små skott, långt mindre och senare än den gamla pionen, men ändå.
Dillpionen har också klarat flytten till nya platsen, den kommer att blomma, vilket alla experter säger den INTE gör förrän flera år efter flytt!
Redan tittar sparrisen upp, stor och kraftig, till skillnad mot förra säsongens. Jag gödslade ordentligt i höstas och har varit noga att hålla rent från ogräs. Det har lönat sig!

Ha en bra tisdag! Lena

3 kommentarer:

  1. det är så härligt att gå runt på våren och se hur allt spirar. Vilken lycka att pionerna klarat sig. Jag har en pion och det är min trädgårdsdrottning. När jag ser dina spira påminns jag om att jag måste köpa fler.

    SvaraRadera
  2. Nu växer det så man nästan kan höra hur det knakar i rabatterna :D Var ute och kokade på mina pioner idag, och dom har nog kommit upp 30-40 cm på bara denna helgen :D
    Dillpion lät intressant. Den måste du ta bild på när den blommar :D

    Jag såg att mamma och pappas sparris också kommit upp en bit och var stora och kraftiga. Hoppas nu de inte blir träiga bara :) Men det är lyx med egen sparris. Jag vågar mej inte på att odla det än.. hehe..

    Ha en härlig kväll och hoppas solen ger lite kvällssken hos dej med :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. MIn sparris har växt bara idag! Det exploderar nu tycker jag.

    Kram!

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...