25 maj 2011

Misslyckat?!


Träffade glasformgivaren och konstnären Bertil Vallien en gång för mycket länge sedan.

Han höll som mest på att gjuta sina "glasbåtar" och berättade att inte alltför sällan misslyckades han. Båtarna sprack under gjutprocessen, antog en annan form än den han tänkt. Och att det ändå kunde vara vackert.

Hans poäng var att även i det misslyckade kunde det finnas skönhet, en annan skönhet...om man tittade ordentligt!

Tänker ofta på det, nästan 25 år senare, ett misslyckande kan vara fint och bra!

Nu har jag misslyckats, en betongplatta med ingjuten ros föll i bitar...nu kan jag inte använda den som kantsten mot Vita rabatten!

Den får istället stå bredvid min fina Streptocarpus i fönstret och vara vacker på ett annat sätt!

Och påminna om att det misslyckade kan vara helt rätt!

Kramar på er!

Lena

2 kommentarer:

  1. Jag, måste måste lära sej att se saker med andra ögon ibland :) Är det så den blomman heter..?? Har ju två i mitt ena fönster och dom blommar för fullt nu :)

    SvaraRadera
  2. Ett mycket vackert "misslyckande", måste jag säga, rosen är jättefin! Skulle platsa i finaste inredningsbutiken. =)
    Ha en fin dag, vännen.

    Kram kram

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...