14 juli 2011

Äventyr 3, ett tråkigt sådant!

Vår minisvit

Fint ute

Fotona är från vårt fina dygn på Yasuragi. (om du klickar på dem ser du kanske bättre, braiga kameran glömdes hemma..)

Vi bodde jättebra, fick en härlig behandling, badade mycket, åt god mat, njöt av den vackra miljön och...

...hem för att packa om innan maken skjutsade oss till kollo.

Öppnade dörren till vårt hus. Varför lämnade vi en massa saker på golvet, schalar, kläder, hade mamma varit här?
Det tog en stund innan jag insåg att vi haft påhälsning.

Påhälsning av oönskade!

Så otroligt trist det var att upptäcka att vi haft inbrott. De har gått in genom ett fönster på baksidan. I skydd av äppelträdet och häcken har de brutit upp fönstret.

De har gått igenom alla skåp och alla lådor, rotat runt. De har öppnat varje ask, varje liten låda...men snällt ställt tillbaka allt på sin plats!

De har inte tagit annat än mynt vi hade i en burk, pengar vi använder för att betala för dusch och tvätt i föreningshuset. De har inte förstört något, struntat i dator, synt, elverktyg, sprit, cigaretter...

...och egentligen kan vi ju vara glada att det inte var värre.

Fast det känns svårt ändå, och ska jag vara riktigt dramatisk känns det som om vår idyll är skadad.

Förhoppningsvis är detta glömt om någon dag, fast natten kändes lite otrygg!

Nåväl, nu väntar en ny kollodag. Ska jag förbereda målning av matrumsdel och hall eller fixa i trädgården? Har inte riktigt bestämt mej ännu! Först väntar en långfrukost!

Ha en härlig dag, ni fina!



4 kommentarer:

  1. Usch va trist! Det är så otroligt onödigt att förstöra för andra. Kan absolut tänka mig att det känns obehagligt.

    Hoppas ni får bra dagar framöver och kan känna er trygga igen i er idyll.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Nä! Usch vad tråkigt! Och egentligen är det ju skönt att ni inte blev av med någonting, men jag förstår känslan. Usch.

    SvaraRadera
  3. Nämän fy vad tråkigt!! Att andra inte kan låta bil!!!! Men tur i oturen att de inte ställde till med allt för mycket oreda.

    Hoppas ni kan njuta av vistelsen vid stugan trots det som hänt. Ha det gott, kramen :)

    SvaraRadera
  4. o fy vad obehagligt,jag skulle inte känna mig bekväm på länge,bara tanken på att någon har rotat runt bland sina personligheter är hemsk!!!

    Hoppas på ro i kroppen och knoppen!
    Kram Tessan/hemmakär

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...