22 juli 2011

Gissningstävling!

Vad är det här för träd?

(Jag vet faktiskt själv denna gång!)




Ett stort härligt träd som skuggar vår uteplats så skönt mot eftermiddagens strålar. Tänkte vi första sommaren!
Andra sommaren föll det ner frukter. Krikon listade jag ut att det var sedan jag googlat och sökt i böcker! Så smakade jag! Och förstod var det var egentligen!



Okay, har du listat ut det nu?

Det är PLOMMON!

Antagligen ett väldigt gammalt träd, frukterna har alltid suttit så högt upp att vi inte sett dem, utan bara kunnat plocka de som ramlat ner, det har heller aldrig varit särskilt mycket men...

...i år är trädet fullt! Och många av frukterna sitter så vi når dem! Nu ska de bara mogna, längtar till vi kan plocka!




Igår var det ett riktigt inneväder och jag hade ändå att göra, vad kan jag inte berätta nu, är rädd att dotter och man läser min blogg när vi inte är tillsammans. Han hämtar mej ikväll, vi ska ut på äventyr 3 i helgen, och jag har lite att fixa med inför det hemma i stan... hoppas på gräsklipparväder idag... fast regnet hänger i luften..

Tittar du in sent i eftermiddag ska jag visa vad jag gjorde igår!


Och ja, jag har överlevt två ensamma nätter på kollo, rädd!
Men rädslor är till för att övervinnas!
Och det kämpar jag med....



Till er alla, nya och gamla läsare:

1 kommentar:

  1. Lykko dig som har ett så härligt plommonträd! Jag lånar en gren ifrån grannens träd :) så jag har väl tur jag med.

    Full rulle hos dig läser jag, gott att göra vad man vill av dagen :) Här vräker regnet ned men mig gör det inget, jag slappar lite och tar det bara lungt på min första semesterdag :)

    Läste vad du skrev om bloggeri, det är en härlig och vänlig värld, alla trevliga möten och inspiration gör det värt tiden att blogga. Visst är det så att man lär sig hela tiden. Du skriver själv att du lär dig mer och mer och det märks här på din blogg :)

    När jag började blogga var det dottern som fotade åt mig, tills hon en dag sa att nu får du lära dig själv :) Satte mig in i kamerans värld, läste fotobloggar, fotoskolor som finns på nätet och ett nytt intresse vaknade. Jag tog reda på hur man tog foton för att få till det såsom jag själv ville fota, om vintrarna läste jag om fotoredigering.

    Man utvecklas hela tiden, både med trädgårdskunskap, foton och allt som hör till - det är ju så kul :)

    Ha det fortsatt gott i sommaren - trots regnet.... men regnar det, passar det ju bra att läsa på nätet :)

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...