28 juli 2011

Vackra Sverige

Så otroligt mycket vackert jag sett dessa dagar:

En fin biltur tog oss genom Uppland, Gästrikland, Hälsingland, Härjedalen och Jämtland.

Har tagit en massa foton, dels på själv resandet, men också på vår fjällvandring på Helagsfjället där vi gick 1,2 mil till fjällanläggningen för övernattning.
Dagen därpå gick vi tillbaka till Ljungdalen, där vi parkerat bilen.


Bild från lunchpaus strax innan trädgränsen på Helags. Vi var tre familjer, sex vuxna och fem barn på detta äventyr.

Färden gick vidare till underbara sommarÅre och jag kämpade med att övervinna min svindelrädsla när vi tog kabinbanan upp till Åreskutans topp. Såå vackert landskapet var från toppen.
Vi besökte också Åre chokladfabrik för att proviantera inför nästa stopp som är Bydalen. Gott!

Nu bor vi några dagar i Bydalen för att under kvällarna besöka Storsjöyran.
På dagarna hoppas jag kunna visa familjen min barndoms semestermiljö.

Uppladdningen av foton tar för lång tid så jag får visa fler en annan gång. Dessutom har jag svårt att kommentera era bloggar, men jag läser dem alla!

Ha en fin torsdag!

Lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...