9 juli 2011

Vad är detta?

Tidigt i juni gick jag en promenad i området. I en trädgård såg jag dess vackra skira blommor. Sa det också till ägaren av trädgården!


Hon grävde upp två plantor och lämnade till mej. När jag frågade vad de heter sa hon att hon inte vet, bara att de sprider sig bra. Och när jag tackade blev hon nästan arg- att tacka betyder otur! Tror jag lärde mej något där!
En av plantorna satte jag i vita rabatten, en i dammrabatten. Blommorna vissnade ganska snart ihop...



...och plötsligt igår såg jag hur de förändrats- som små ulliga bollar står de där. Fina! Igen!

Men vad är det? Vad heter växten? Någon som vet?


Önskar er alla en fin lördag!

2 kommentarer:

  1. Tovsippa/Sylvestris anemon. Kan sprida sig en del men inte sådär vansinnigt. Söt!

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Ja, det är det! Jag har precis köpt min första och blivit varnad...men den är super söt!
    Petra H

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...