8 juli 2011

Vilken dag!

En sån fantastiskt varm dag!

Vi hade drygt 28 grader i skuggan och tog man sej utanför den kändes det som man skulle rinna bort! Krafsade lite i örtpallkragen, men det var också det enda jag orkade med denna varma dag vad gäller trädgårdsarbete.

Det var lite lättare att stanna i skuggan och förbereda en jordgubbspaj!

Har nog inte gjort en efterrättspaj på 25 år, så detta kändes nästan lite läskigt! Samtidigt vill jag använda de fina bären vi har, och idag passade det bra att prova eftersom vi väntade en ny gäst till middag! Googlade på recept och hittade ett enkelt. Ville sätta lite egen prägel på pajen så jag blandade i citronhonung i smuldegen, vilket visade sig vara succé!

När jag ändå pratar om recept vill jag ge er tips på en härlig förrätt (om man gillar fetaost): lägg en hel bit ost i ett foliepaket, krydda med något du tycker om, på Kreta la de paprikaringar och skivad tomat, igår la jag på några kvistar timjan och olivolja och idag ringlade jag örtolja över osten. Foliepaketet läggs på grillen, lite i ytterkanten samtidigt med köttet. SÅ gott!

Idag blir det en tur till IKEA med bilburna mamma.
Jag behöver fler hyllor i "nya" kolloköket, den minnesgode vet att jag tagit bort en takhängd hylla som förvarade alla kastruller och stekpannor- de är nu inproppade i ett skåpen som därför är överfulla! Måste avlasta dem, så jag kan fylla med nytt!

Ikväll kommer maken. Hurra!

Ha en härlig fredag!






Onsdagens blåbär:
Läser att det är ont om blåbär hos några av er och det ska det visst vara här också! Hörde på onsdag förmiddag en granne säga till en annan att det absolut inte finns blåbär här! Ingen idé att kolla ens och i våras berättade en annan att det inte fanns en blomma på blåbärsriset!

Dottern och hennes vänner tycks ha blåbärsnäsa som fann så mycket!

Tack söta ni för kommentarer, de värmer så!

Här på kollo har vi ingen TV, däremot som ni förstår dator med mobilt bredband. Datorn står på hela dagarna och när jag går in för att vila från värmen tar jag en glutt här, tittar in till er och kollar min....och blir glad för varje ny kommentar som väntar! Tack!


1 kommentar:

  1. Lena det är inte svårt att kommentera din blogg,det är ju en fröjd att läsa den :)

    kram Tessan/ hemmakär

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...