12 juli 2011

Vindspel



Tycker om mitt vindspel som hänger över altanbordet! Ett annat hänger i det döende äppelträdet.

Jag gjorde dem för två somrar sedan. Stommarna var svarta och det hängde färgade "prismor" runt ringen. De hängde i växthuset, men efter en säsong hade prismorna bleknat och blivit fula.
Jag tog bort prismorna, spraymålade stommen och klädde dem med olika sorters band, ett jobb som tog ganska lång tid!

Nu svänger de så fint i vinden...

Dottern och jag ska snart iväg på Äventyr 2, den arbetande maken ska skjutsa. Rapport kommer!


2 kommentarer:

  1. Mysigt när vinspelen svajar i vinden. Jag hade också ett en gång, numera är det en lampa i vardagsrummet. Hade letat en sån lampa så jag fick offra vinspelet helt enkelt.

    http://lantligtismultronbacken.blogspot.com/2010/08/vardagsrum-del-1.html#comments

    Kram Teres

    SvaraRadera
  2. Åh, va fint!! Du, jag älskar de där vindspelen, ska nog också försöka göra ett... :)
    Härlig bild!!

    Jag kommer nog maila dig här i dagarna om en grej så du vet!!

    Njut nu på äventyr 2 :)

    Stor kram!

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...