10 september 2011

Agnes blommor


Återigen en Kajsabild. Som värdinna hade jag inte tid att fotografera, det hade hon! Och så fint hon gjorde det! Borde kanske anlita henne för att ta mina bloggbilder!


Dottern fick en egen pallkragelåda att odla i. Hon valde att så fröer från två olika påsar sommarblandning med löfte om att ta väl hand om dem...

Med lite mammainsats vad gäller vattning har lådan blommat hela sommaren. Vi har bl.a. hittat  vallmo, malva, krasse, ringblommor och blåklint i lådan.
Fotot togs förra lördagen på kollo, nu åker vi strax dit igen- undrar hur lådan ser ut nu?
Är också nyfiken på om det jag planterade förra helgen mår gott. Det borde göra det eftersom vi haft varierande väder; regn och sol och ganska hyfsad temperatur!

Har ni haft en bra trädgårdsvecka?

Önskar er alla en skön lördag!








I högermarginalen finns en fråga som jag skulle bli glad om du vill besvara!

3 kommentarer:

  1. Jättefint, och jag är imponerad över alla som har något levande kvar i sina trädgårdar över huvud taget!:0

    Fint du har pimpat burken!!

    Grattis i efterskott!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken bra fråga!! Men jag jobbar som anläggningsredaktör ja! Kraaaam!

    SvaraRadera
  3. Vad kul att du hjälpte mej att hittade hit..vi har absolut samma livsstil med ett koloniliv å ena sidan och ett hektiskt storstadsliv (fast i Göteborg:)å andra sidan. Jag försöker få med mig lite av det mjuka från stugan hem till balkongen så känslan får stanna lite längre.
    Kommer att lägga till dej så jag inte missar något fint inlägg..
    Ha en fortsatt skön helg /Anne

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...