25 september 2011

Jakobs gåva!

 Jakobs gåva!

Jo, det blev en gräsklippartur till kollo idag!
Medan jag for fram med trimmern och maken med gräsklipparen ropade gamla Jakob över staketet om jag ville ha en "sån där"? och så svepte han med armen över trädgården.

Jakob har en trädgård fylld med växter, buskar, träd och stort trädgårdsland. Vad "sån där" var kunde jag inte alls lista mej till. Sa naturligtvis ja ändå, hämtade trädgårdshandskar, en korg och gick in till honom. Han kom om hörnet med en grep i högsta hugg och gick fram till en rabatt. Där grävde han upp en liten söt vit malva.Tror nog att Jakob vet vad jag tycker om!

Nu har jag börjat ordna till en egen arbetshörna i vår entrévåning! Så efterlängtad!

Det kommer troligtvis vara ett projekt som tar tid- skåp ska tömmas och flyttas, andra sorteras så jag får plats med sånt som får vara kvar, hyllor ska monteras ned och upp på annat ställe...ja, ni vet, ett projekt leder till ett annat.....

Och jag ska vara duktig på att slänga sånt jag inte använt de senaste åren, alla "braatthasaker" som fyller skåp och lådor!

Ha en fortsatt fin söndag!

7 kommentarer:

  1. Pistillen ser ut att vara gjord av socker! Så fin och skör blomman är. Så skönt att du fick lite av båda alternativen idag, du fick nog mycket positiv energi i det gröna idag!

    kram

    SvaraRadera
  2. Det är så härligt med sådana grannar som delar med sig av fina blommor.
    Söt malva! kanske en myskmalva?

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Malva är underbart! Vilken härlig granne, en Jakob skulle man ha boende i området.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  4. Vilken superfin malva!

    Nu har vi äntligen gjutit de sista åtta trampstenarna. I dag vågade vi oss på att ta barnen till hjälp. Det gick så där... Vi har gjutit sammanlagt 24 stenar till vår tomt. Avståndet har vi bestämt efter skönt trampavstånd. Jag och A har helt enkelt klivit och lagt nästa sten där vi vill ha nästa steg. Jag såg dock en bild i en tidning någon gång där de lagt stenarna kant i kant. Det var supersnyggt, men sånt tålamod har vi inte här. Hade vi gjort så hade vi fått gjuta 50 stycken, minst, för att nå fram till skogen.

    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  5. Härligt med människor som känner en!!
    Tusen tack för din gratulation!! Kram!!

    SvaraRadera
  6. Visst blir man galet lycklig när någon delar med sig av något de vet att man tycker om. Jag fick ett gäng gamla patinerade krukor från min granne i våras och blir fortfarande lika glad varje gång jag ser dem! :0)

    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  7. Det är så härligt med sådana människor som din granne Jakob. Vilken sött malva och i din favorit färg :)

    Ha en mycket fin vecka
    Kram
    Nelya

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...