8 september 2011

Kronor och kolloplaner!


Mina fina kronor flankerar den vackra porslinsblomman!
Jag fick en stickling för över 20 år sedan och den har givit mej många nya!

Nu är det verkligen höst och jag behöver en lång höst med bra väder så jag kan påbörja omdaningen av kolloträdgården.
Vill förändra den stort; den stora gräsmattan som vi aldrig hinner klippa och hålla fin ska väck. Vi sparar bara en del som kan tjänstgöra som kubbplan.
I stället vill jag anlägga en trädgård med mycket sten, singel och fler odlingslådor. Armeringsmattor med slingerväxter som insynsskydd mot grannen är också ett önskemål! Dessutom vill jag öka jordgubbs- och hallonlandet, ta bort sparrisodlingen (som vi aldrig hinner ta hand om; är det en knopp en helg vi är där har den vuxit sig för lång nästa! De växer med rekordfart!) och göra den "rabatten" till ett blomsterland!

Dessutom måste jag läsa på så jag har blommande växter hela säsongen. En hel del förslag har jag fått av er.

Håll tummarna för en lång fin höst!

1 kommentar:

  1. Hej! Jag har också funderat på att göra om på gaveln på huset och precis som du vill jag ha plattor, singel och mycket armeringsjärn. Jag läser 30 poäng svenska. Har bara arbetat på mellanstadiet, är so-lärare och har endast 10 poäng i svenska. Det är så lärorikt. Visst är det fantastiskt att hela tiden få lära sig nya saker.

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...