29 oktober 2011

Och nu...till något helt annat!


Ny header! Och nytt teckensnitt!

Har använt samma header och typsnitt en längre tid och nu tyckte jag att det var dags för förändring.
Texten på bloggnamnet känns helt rätt, jag skulle kunna gjort den själv! Ska göra bilden lite "kortare", just nu orkar jag inte hålla på mer!



OCH NU...NÅGOT HELT ANNAT...NAGLAR...


Del av min samling

Dagens naglar

Detta har jag aldrig skrivit om förr och jag vet inte hur det hör hemma inom kategorierna Inredning Ute&Inne och Pyssel&Fix, som var underrubriken på bloggen förut och det som jag tänkt hålla mej till.

Naglar kanske hör till kategorin Pyssel&Fix...(om jag vill berättiga detta inlägg!)

Jag gillar att ha mina naglar långa, vilket kan vara svårt när händerna alltid håller på med något fix, naglarna går lätt av eller blir fula så de måste kapas. 
Till vardags målar jag dem med ett stärkande ofärgat lack och toppar med ett UV-lack som gör naglarna vitare i dagsljus, men till fest kan de få färg!

Det är inte fest nu, men som ett försök att göra mej pigg och frisk har jag målat naglarna (med Isadora Wonder Nail, Bronze Patina).

Inte för att jag tror det räcker, jag behöver nog kliva ur mina myskläder som suttit på sedan tisdag morgon, snygga till håret, ge ansiktet en omgång krämer, plocka ett och annat ögonbrynshår...sedan kanske jag kan uppbåda kraft att följa med Agnes när hon ska köpa höstkläder!...För det vill jag verkligen, är oändligt trött på att vara förkyld, trött och utan go´!

Nu önskar jag oss alla en fin lördag!


4 kommentarer:

  1. Fast nagellacket är ju en bra början =0)
    Hoppas du piggar på dig så du orkar shoppa, shopping brukar ju för den delen oftast pigga upp !
    Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Jättefin header!!!

    Ren och enkel, jag gillart!!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Snygg header och snygga naglar!
    Jag har sällan långa naglar och sällan nagellack. Det går liksom inte ihop med så mycket trädgårdstid. Ibland kan jag måla dem o då tycker jag att jag är fin.

    Hoppas du känner dig piggare snart.
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Bara älskar målade naglar. Köpte för 1 1/2 år sedan såå fina nagellack i Turkiet. Efter det har jag haft målade naglar. Men nu börjar mitt lager tryta. Vilket lack tycker du är bäst? Jag gillar inte när det flagar. Jag tycker om O.P.I och Loriél. Tyvärr hittar jag inte längre nagellack från Loriél.

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...