13 oktober 2011

Sötnos

 Utanför grannhuset växer dessa söta nävor, önskar de var mina!

Det verkar inte varit frost här, eller så är de frosttåliga!
Läste någonstans att de heter Rozanne, bra för då vet jag vad jag ska fråga efter på handelsträdgården. För visst kan jag hitta en bra plats för den i någon rabatt på kollo! 

Så fantastiskt mycket jag lärt om växter denna säsong med trädgård. Inte minst av er, mina blogglistevänner, men också på bloggar jag ibland "råkar" hamna på.

Håller som bäst på att skapa en mapp med all mina kunskap!

Ha en fin torsdag alla fina därute!



1 kommentar:

  1. Rozanne är en ny bekantskap för mig men jisses vad hon är fin och blomvillig. Köpte fem plantor på Ulriksdals handelsträdgård, deras egna, i augusti och de blommar fortfarande för fullt. De har växt sig ännu större och skickar ny knopp hela tiden. Tacksammare perenn har jag sällan skådat!
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...