21 november 2011

Badrum nummer 2

Som egentligen är ett duschrum på entréplan.

Man kan tro att fotot är svart/vitt, men om man tittar noga ser man etiketter i duschhörnan som är i färg.

Här har vi samma gråa klinker som i badrummet på övervåningen, samma form på kaklet fast storleken mindre. Vi har också likadana handfat och vägghängda toalettstol i båda badrummen. Men trots att de är lika egentligen gör färgerna på handdukar och att jag valt rundade former på knoppar och toapappershållare till badrummet och kantiga varianter till duschrummet att de får helt olika uttryck. Jag tänkte maskulint/ feminint när jag valde. Sen spär väl makeupprylar, smyckesförvaring etc. i badrummet på den feminina känslan där?!
Till vänster skymtar man tvättmaskinen, vi önskar verkligen att det fanns en separat tvättstuga. Det blir trångt och trist när vi hänger tvätt därinne.



 På några ställen i badrummen kan man få syn på våra hyresgäster, denna trivs bäst ganska nära golvet i duschrummet!


Är otroligt glad för alla fina tankar ni lämnar här, alla nya och gamla läsare och jag önskar er en skön måndagskväll!

7 kommentarer:

  1. Vad är det där för cool figur som sitter på kaklet? Har ni många sådanna? Va roligt och unikt! Tummen upp!
    /Jenny

    SvaraRadera
  2. Å vad fint Lena,jag tycker om stuket på båda badrummen!
    och vad glada din familj måste ha blivit av lite hemma bakat :)
    Ha en fin vecka
    kram Tessan/hemmakär

    SvaraRadera
  3. Jaa, jag gillar ditt badrum jag också!
    Kan man göra annat...!
    Jag har en tvättstuga men den ser ut som en betongbunker!

    Kram Tina The Shed

    SvaraRadera
  4. Haha! Vilka härliga hyresgäster!!!!
    Den på bild ser ut att kunna vara lite torr i mun!! Kram!

    SvaraRadera
  5. Jättefint även detta badrum. VI har blått o vitt och de tär jag trött på nu. Hm...det kostar ju en slant att göra om så vi får allt ha det kvar ett bra tag till.

    Kram!

    SvaraRadera
  6. Jättefint, vi ska göra om ett badrum på övervåningen eftersom kaklet släppt där och det lutar åt att det blir grått kakel för oss också den här gången så tack för lite "grå-inspiration" och de små hyresgästerna var hur coola som helst ;)

    kram F

    SvaraRadera
  7. Men oj, så snyggt! Tusen tack för att du tog dig tid att kommentera oss mig! Gillar att ni brutit av med en annan färg i duschhörnan! Detta gillades skarpt!

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...