24 november 2011

Detta mörker!



Kan vara mysigt ibland. Tända ljus i mängder, kura...
...men det begränsar möjligheterna att ta bilder!
Brukar försöka fotografera på morgonen innan jag åker till jobbet, men just nu har jag ont om bilder.
Ville visa er hur fin en enda lilja kan vara, denna har en annorlunda tvillingblomma och blev för tung för stjälken så den bröts. Satte den i en smal vas som jag placerade på matbordet.


Det blev fint tillsammans med allt det andra vita...
...men med mörkret utanför och ljuset inne blev fönstret nästan som en spegel och du kan se hur jag böjer mej fram i min randiga kofta för att fota med min lilla Lumix, det hade jag ju inte alls tänkt mej, men jag bjuder på detta!

Idag firas maken här hemma, vi startade i morse med paket och skönsång och vi fortsätter med fin middag ikväll. Han har önskat gorgonzolafylld fläskfilé till middag och chokladmousse till efterrätt så jag vet vad jag ska göra nu.

4 kommentarer:

  1. Vilken god middag ni ska ha! Grattis till mannen!
    Ja, nu är det mörkt. Kom just hem och det är ingen chans att jag kan fota något..
    Är ledig imorgon så då får jag passa på!
    Liljorna lyser som stora stjärnor, så fina!

    kram

    SvaraRadera
  2. Någon mer som lyckas med lika fina *självporträtt* som jag! ;) Har en förmåga att alltid komma med på ett hörn, i en lampa eller flaska... eller ett fönster! Jag tycker fotot är jättefint!

    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Ja, mörkret begränsar! Nu vill jag ju ut och öva med min nya kamera och då skulle det sitta fint med dagsljus. Lördag står mitt hopp till. Hoppas det inte ösregnar då.

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Det är ju det som är det fina med en systemkamera. Stänga av blixten och höja iso-talet så högt det går och fota utan blixt. Blir otroligt stämningsfulla bilder även när det är mörkt. Nu får du allt ta och sno tillbaka kameran från dottern ;-)
    Gratta mannen från mig!
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...