1 november 2011

Sista gjutningen!


Så har jag gjutit för sista (?) gången denna säsong

Jag håller till på balkongen, på ett bord jag skyddar med plast. Den här gången hade jag, förutom silikonformarna och plastburkar använt burkar vi fått från sushibaren; soya-och soppburkar.



 Ett axplock av höstens gjutningar

Rosljusstaken har varit svårast att göra och det knepiga är att centrera korken jag använder för att göra hålet för ljuset och att hålet blir rakt! Av de 5, 6 jag gjort kan jag använda 2!
Tejpförvaringen är jag nog mest glad för. Det tog några dagar att fundera ut HUR jag skulle göra den. Klurigheten bestod i hur pinnen skulle kunna hänga fritt- jag har gjutit den uppochner- och på ett sätt så den blev rak!

Nu har jag plockat ihop mina gjutsaker på balkongen och ska flytta ner dem till källaren!
Jag kanske ska börja göra balkongen lite vinterfin?

Har bestämt att börja jobba i morgon, det verkar som om jag kommer behålla snuvan och hostan bra mycket längre än sjukskrivningens slut på torsdag, och jag vill komma igång igen! Dessutom börjar jag inte förrän 9.30 och är hemma igen före 16.00, så det blir en kort förstadag!

Nu ska jag vila mej i form resten av kvällen, ha det fint alla ni fina därute!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...