18 december 2011

Sista ljuset...

...är tänt!

Äntligen är jag full av julförväntningar. Som jag har väntat på att det ska infinna sig!

Det kan bero på att Agnes fina 4-åriga kusin varit här och öppnat julklappen från oss.  Glittret av förväntan i ett barns ögon är underbart att se!

Ikväll tar jag bort adventsljusstakarna och ställer dit andra i väntan på att det blir fredag och den stora pyntardagen.
I år kommer det nog inte bli alltför mycket av den varan, några få utvalda saker ur jullådan bara. Däremot har jag flera blomsterarrangemang utspridda i huset och alla hyacinter sprider en härligt julig doft.

Efter middag ska vi äntligen göra pepparkakshuset, roligt!

Sen ska jag ladda för de sista 4 arbetsdagarna, ska bli skönt att vara ledig!

Kramar till er alla!



4 kommentarer:

  1. Ja, tänk vad det närmar sej nu.. Jag sitter här och klurar på hur vi ska lösa julmaten utan ugn.. OM det nu skulle bli så. Hoppas innerligt att luckan fixas långt innan lördag ;) Men men, bra att ha läget under kontroll. Sen ska man ju ha dukningen klar i huvudet också. Men på fredag ska jag fixa det sista i blomsteraffären.
    Idag gjorde jag mitt allra första pepparkakshus.. haha.. ja, man ser att det är mitt första (trots byggsats) ;)

    Fastän det är mycket stök och man har några arbetsdagar kvar som tar upp ens tid så längtar jag ändå som en tok till julafton :D
    Jag ääääälskar att få ge julklappar också. Visst är det kul att få. Men roligast är att få ge :D

    Ha en fortsatt mysig söndag!
    Nu ska vi dra fram ett brädspel och spela lite och lyssna på julmusik med en tänd gran brevid oss.. Känslan börjar infinna sej nu :)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Gokvälls...
    Tack för raderna.
    Finns många som klantar till det med kommentarer de TROR är komplimanger.
    Tråkigt att söta dottern ska behöva må dåligt av att få sådana kommentarer, för man blir faktiskt lite ledsen att höra dom.
    Ge henne en kramis från mig!

    Hörrö...kan du skicka över lite juldoft!!?
    Kan tänka mig att det luktar galet gott hemma hos er!
    Här kommer de inte över tröskeln för wille reagerar på studs :(

    Lite kul när jag läste igenom dina sista inlägg...
    "läget under kontroll"...
    "Å regnet det bara öser ner"
    "Jag ser det snöar, jag ser"

    Snacka om att vi lever i kontrast-landet dag till dag :)

    Tusen kramar och ha en sista fin vecka innan semestern!
    Kram Hilla

    SvaraRadera
  3. Ja, nu är det snart julafton. Pepparkakshuset byggdes idag och i morgon ska Erica dekorera det.

    Nu blåser jag ut ljusen och drar mig mot sängen för att läsa en stund. Har bara en vanlig arbetsdag kvar och sen en eftermiddag+kväll med julfest och på onsdag är det bara halvdag med avslutning för min del. Känns skönt!

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Ja, det var liksom nyss man tände det första ljuset... Jag har nog inte så mycket julkänsla än, men lite grann och det räcker!
    Jag plockar också fram julsakerna på fredag, skulle också vilja ha lite mer blomsterarrangemang, kanske ska ta och fixa det :)
    Ha en fin start på veckan, kram Jenny

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...