9 december 2011

Visst...

...blev det en plåt Rocky Road igår!

Första sorten fixad. Nu har jag kvar att göra lakritskola, chokladkola, knäck, chokladknäck, Mozartkulor och en underbar variant av Bounty...
Vi ska också göra pepparkakshuset, baka en filmjölkslimpa, lägga in sillar, rulla köttbullar och hoppas jag, göra leverpastej ihop med mamma.

Något mer? Ja, julkorten ska tillverkas, julklappar köpas och julgrupper iordningställas...

Stressad? Inte ett dugg, detta är bara kärt jobb, det mesta av ingredienser är inhandlat  och jag gör det när lusten faller på.

Ikväll ska jag på fest med familjen och i morgon ska jag på fest själv, ser fram emot båda
tillställningarna.
Tror jag ska vila på söndag! Eller göra mer godis!

I morgon ska ni få se vad jag använde färgen till under veckan.

Ha en skön helg!




9 kommentarer:

  1. Oj julgodis på gång!! Vad duktig du är! Jag ska baka Saffransbullar i morgon. Bakade pepparkakor i måndags. Ska bli spännande att följa din blogg!
    Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Åhhh det där ju bara så gott, jag älskar mashmallows ;)

    Kram F

    SvaraRadera
  3. Så gott det ser ut! Jag ska nog baka lussekatter i morgon och köpa någon julklapp på söndag. Nästa helg blir det nog julgransköp och julgodistillverkning. Jobbar sista dagen den 21/12 så jag har två dagar på mig att lägga in sill, steka köttbullar och annat gott. Hittade förresten ett brödrecept som ska provas och det blir en dag när vi har potatis över för det ska där vara i brödet.

    Ha en mysig helg!

    SvaraRadera
  4. Det är många i Blogglandia som gör Rocky Road, så många att jag nog blir tvungen att testa också;)
    Hoppas du har en fin fredag kväll!
    //Marie

    SvaraRadera
  5. I knew it!
    Så himla gott det ser ut, det där finliret med godis är ju så kul att göra. Förstår att du ingen stress känner, när du kan smaska på allt gott! Jag är cool och har bestämt mig för att vara det ända fram till jul...?!

    kram

    SvaraRadera
  6. Nu får jag nog sätta fart:)efter en vecka i solen känns det som en lägre växel sitter i...
    Första gången jag hörde om Rocky Road var för 3 veckor sen, man kan ju undra hur jag kunnat missa det? Din ser ljuvlig ut, måste prova det ser jag..Kram Anne

    SvaraRadera
  7. Hej Lena!

    Mmm, doften av er Rocky Road känns hela vägen hit! :) Det är så vansinnigt gott och en stor favorit här hemma. Allt är laddat och klart för ett kok/bak här hemma också men vi väntar ett tag för annars lär vi äta upp allt innan jul. ;)

    Jag kan bara instämma, julgodis blir ingen stress utan är bara kul att göra. Och gott! :)

    Vilken härlig fest och julpysselhelg Lena. Njut och ha fantastiskt roligt! :)

    Vad roligt att du vill vara med i min utlottning av "Kalla Fötter". En riktig favorit! Lycka till! :)

    Ta hand om dig vännen!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  8. Ser ju riktigt mumsigt ut , inte utan att det vattnas i munnen !!

    SvaraRadera
  9. Men guuud så gott det såg ut.
    Kram Annika

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...