19 januari 2012

Alla andra...


...då måste jag också!

Tog en powerwalk genom stan idag, och gick förbi Weibulls. Ja, inte förbi då, utan in!

Köpte tre olika sorters chili, två sorter tomat varav en extra tidig och vit luktärt.
Såg till min glädje att chilin kan sås redan nu. Ska fundera på hur jag ska göra det bara. Jag har egentligen inte plats för sådder så jag måste hitta på något sätt att göra det snyggt.
Jag hade inte ens tänkt så något i år (har fått tomatplantor av fina Ann tidigare år, nu få vi samköra och  dela), men eftersom alla har börjat köpa på sig fröer så måste ju jag också!

Powerwalk genom stan förresten, vet ni hur svårt det är? Och hur sakta folk går?

Nästan varje dag sedan mellandagarna har jag antingen tränat eller promenerat. Upptäckte att det tar ca en timme att gå hem och 45 minuter om jag åker kommunalt och då är det knappt försvarbart att att inte gå, eller hur?

Nu önskar jag er en fin kväll!




11 kommentarer:

  1. Härligt! Chilifröer är ju så tacksamma. Du får ju inte så många plantor när du odlar chili så skaffa ett vanligt lysrör som du kan ha i fönstret när alla plantorna är små. Jag kommer inte riktigt ihåg hur fort de växte förra gången jag sådde chili men jag vet att när de började bli stora var det tillräckligt mycket sol för att ställa dem i fönstret och börja skola ut dom under dagtid.

    Jag ska kolla upp plåtkanter och hittar jag något så hojtar jag till. Vi bor ju nästan grannar :-)
    Ha det bäst och lycka till med fröerna.
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Lämnar ett tassavtryck när jag kikar förbi lite och läser.
    Hoppas du får en fortsatt bra dag!

    ------------------

    ..::Fotobloggen om vikt och träning utan gym eller dieter::..

    SvaraRadera
  3. Promenera på du, det gör alltid gott.
    Chili vill jag också pröva men inte så. Kanske finns det plantor att köpa senare..?

    kram o trevlig helg

    SvaraRadera
  4. Så härligt med fröer. Det siar om vår! Jag har tyvärr inga gröna fingrar och mina planteringsambitioner brukar sluta med att växterna glöms bort ;)

    Härligt med promenader! Kram

    SvaraRadera
  5. SPännande med frösådder! Jaghar ännu inte börjat så för jag vet att jag inte har så bra ställen att ha småttingarna på men snart kan jag inte hålla mig längre.

    Det är förresten till Sats Zenit som Erica ska. Mäster Samuelsgatan/vägen...Min kusin har lovat att följa henne om hon känner sig osäker så det ska väl ordna sig.
    Inte så lätt när hon inte varit i Stockholm sen hon var tre år och dessutom inte har något lokalsinne över huvudtaget.

    Hoppas din torsdagskväll är bra!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Undra om det var den chilin vi hade förra året. Supergod. Stark med väldigt god lite fruktig smak.

    Om du hittar körbärstomten med namnet Money maker, så köp en påse av dessa fröer. Så himla goda. Man får många många små tomtater som smakar helt gudomligt :)
    Ett tips med tomatplantor förresten.. När de blommar så skaka lite på plantorna så polinerar dom sej mer :)

    Åh, nu blev jag sugen på att köpa hem lite fröerjag med :D

    SvaraRadera
  7. Tyvärr kommer inte Erica att hinna se något av staden precis (vilket hon gärna vill). Hon ska utbilda sig till Zumbainstruktör på lördag och söndag. Kommer upp med tåget vid 21-tiden i morgonkväll och sen är det Zumba som gäller hela lördagen och hela söndagen och sen går tåget hem igen på söndagkväll. Hon får ta en tur dit en annan gång bara för att se sig om.
    Min kusin bor i Sköndal så Erica ska bo hos dem. Känns tryggt!

    Kram!

    SvaraRadera
  8. Va bra du är som "walkar". Jag å sambo är ute och går minst en timme varje kväll *stolt*, vi behöver det verkligen eftersom vi sitter stilla hela dagarna framför datorer.

    Ja folk går långsamt, och ibland i bredd så det inte går att komma förbi. Hohojaja, det gäller att ha tålamod.

    Kram på´re :-)

    SvaraRadera
  9. Undra om jag ska ge mig på något i år med, förra årets försök slutade inte så väl... Kanske ska köpa färdiga plantor sen istället, har nog inte dom grönaste händerna ;).

    Gojibär ska jag verkligen testa, spännande.
    Ha en fin fredag!
    Kram johanna

    SvaraRadera
  10. Jag vill önska söta dig en kanon trevlig fredag!
    Massa kramar till söta dig!

    SvaraRadera
  11. Visst är det spännande med fröer. Chili har jag också sått för första gången i år, man blir ju så inspirerad av alla andra som testar.

    Fin blogg du har.
    Ha det gott!

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...