14 januari 2012

Bloggplats och lördag


Min hörna

Jenny med Nilssonska huset   har utmanat oss alla att visa var vi håller till när vi bloggar och detta är min plats.
  I ett hörn av den stora entrévåningen, som också rymmer kök, soffhörna och matplats, har jag mitt ställe. Här läser jag era inlägg och skriver mina.
  Med den nya telefonen har mitt bloggläsande underlättats, jag läser era bloggar på väg till och från jobbet. Så jag kan hålla mej uppdaterad ;)
  Helst har jag musik på när jag sitter vid datorn och gärna från någon spellista på Spotify.
  Här ligger alltid ett block redo för anteckningar jag gör när jag läst något jag vill komma ihåg, om jag hittar en webbadress som kan vara användbar eller bara för kludd!

Visst visar du din plats? Så vi nyfikna av naturen får veta!

Idag har syster och jag varit i pappas lägenhet och gjort fint tills han kommer hem på måndag. Med tulpaner i en vas, Polly i en skål, frukt på ett fat och kylskåpet fullt i en städad lägenhet hoppas vi att han ska tycka det känns bra att vara hemma.

Nu fortsätter lördagen och jag...

...önskar er alla en fin lördagskväll!





7 kommentarer:

  1. Jag sitter ju alltid i soffan när jag bloggar. Så gott som alltid, annars vid matbordet. Ibland önskar jag mej en sådan hörna, som är min egna lilla hörna. En hörna där man vet att jag sitter och bloggar, stör ej.. typ :) Men jag har faktiskt tänkt att gästrummet sedan ska innehålla en sådan liten hörna. Ett skrivbord och stol (kan ju vara bra för gäster också) med en fin lampa.. också plats för min lilla dator när det behövs :)

    Det låter underbart att få komma hem till ett sådant hem. Redan laddat med tulpaner, godis och en full kyl :) Tror pappsen kommer stormtrivas med det.

    Ha ny en riktigt härlig lördagskväll!!

    KRAAAAM!

    SvaraRadera
  2. Sitter mestadels i inspirationsrummet, annars ligger lapen på magen när jag ligger i sängen!
    Fin plats du har, såg en sådan lampa på loppis idag..snygg!

    Kramen

    SvaraRadera
  3. Jag sitter oftast framför TV i vardagsrummet men just nu har vi bytt operatör och internetuppkopplingen funkar inte så bra en trappa upp. Därför sitter jag i "Biblioteket" låter tjusigare än vad det är :-)
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  4. Vilken mysig "hörna" du har. Stolen ser skön ut och så fint att du har fotografier och (som det ser ut)barngjorda teckningar uppsatta på väggen. Mycket personligt och trivsamt ser det ut.

    Trevlig lördag skall du ha hoppas jag. Kram

    SvaraRadera
  5. Jag sitter oftast i min arbetshörna när jag bloggar. Innan var det mycket i soffan och matbordet men det slutade jag med. Fick ont i ryggen av detta felsittande.
    Vilken mysig och kreativ bloggplats du har!
    Ha en fortsatt fin helg!
    Kram
    Nelya

    SvaraRadera
  6. Det är så konstigt för i bland så "försvinner" bloggar en period från min blogglista. Nu var det din tur och det gör mig så irriterad. Går ju inte att komma ihåg alla i huvet, men nu är du tillbaka.
    Kram Annika

    SvaraRadera
  7. Glömde...mysig blogghörna:)
    Kram Igen

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...