7 januari 2012

Kollotankar och önskedröm


Inte i bruk nu!
Om drygt tre månader kan vi tappa vatten från kranen igen!

For förbi kollo igår innan vi fortsatte till mamma. Konstigt nog kände jag inte alls den där längtan som brukar komma så fort jag är där. Kanske för att jag såg allt som måste göras innan man riktigt kan njuta och för att jag vet att stunderna då man kan "göra" är alltför få.
På växthuset har glas blåst av taket och det måste vi ju åtgärda genast, särskilt om det ska bli mer snö och kallt.
Bron över dammen måste repareras helt, brädorna är murkna och hotar att knäckas när man går på dem.
Så vill jag också skapa ett helt nytt trädgårdsland med pallkragar omgärdad av småsten och jordgubbslandet ska till viss del bort för att ge plats för potatis och jag vill plantera hösthallon  i sommarhallonlandet så vi har hallon hela säsongen och jag vill gräva en ny rabatt utmed altanräcket och ena sittplatsens möbler måste målas och den andra oljas och jag vill flytta stjärnflockan och komplettera med fler i andra färger och jag vill ha många aklejor och stockrosor och kanske en och annan dahlia och jag vill ta bort den fula sockertoppsgranen och ersätta den med en japansk lönn och jag vill sätta upp armeringsmattor som växtstöd och skydd mot grannens insyn och .....
nu tappade jag visst andan!...
fortsätta måla köket vitt och göra en fin komposthörna och rensa ogräs utanför tomtgränsen och snygga till det "hemliga" förrådet och göra fint i toarummet och....

Vad tror ni om att jag skaffar allt jag behöver och så kommer ni hit en helg och fixar allt detta med mej? Hos er finns ju all kunskap jag behöver; trädgårdsmästare, inspiratörer, snickare, målare...

För sedan kan vi dra in doften av blommorna, lyssna till fontänens porlande, dra upp ett och annat ogräs...njuta och bara vara!

Vilken önskedröm!


4 kommentarer:

  1. Du har ju planer i alla fall! Hur lång tid tar det för dig att ta dig dit, till kollo?
    Du klarar det säkert utmärkt själv, vi finns ju här i bloggvärlden för att svara på dina frågor när du står där med dahliaknölar ena handen och aklejfrö i den andra.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. OM det inte hade varit för att jag själv har tokmycket att göra i vår egna trädgård så hade det faktiskt varit så himla mysigt att komma och hjälpa till med allt det du räknade upp :D Det blir ju faktiskt så mycket roligare om man är fler, med samma intresse dessutom :D

    Här ÖSER regnet ner (som vanligt) och man tänker inte ens på trädgården. Fastän man ser den hela tiden. nu väntar jag bara på att få komma igng med att slänga ut det sista av julen och städa och göra allt vårfriskt här hemma :)

    Ha en mysig dag!!
    Kra,

    SvaraRadera
  3. Springer in för att önska dig en helt underbar lördag =)
    Kramkram söta du!

    SvaraRadera
  4. Känner igen det där att man ibland övermannas av alla tankar om vad man borde och vill göra och tycker man inte hinner nånting. Men då är det bara att ta ett djupt andetag och tänka på allt du faktiskt hinner och allt vackert du faktiskt har omkring dig :-) Då brukar det kännas bättre efter ett tag! Och så blir man ju förhoppningsvis lite piggare snart när ljuset återvänder så sakteliga :-)

    Hoppas isen lägger sig snart så du får njuta av skridskoturer :-)

    Ha det gott!
    Annika

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...